Eli vm 99 astra G ja valojen korkeussäätö ei toimi, tarttis katsastukseen saada kuntoon.
Sen verran selvitettyä vikaa olen saanut, et moottoreiden 3-napaseen pistokkeeseen tulee yhteen virta, yks on varmastikkin maa, mut yks on mykkä.
Mistäköhän tätä ongelmaa kannattais alkaa ettimään ? sulakkeet on kunnossa, nehän on samassa noitten itte valojen kanssa
astra g valojen korkeussäätö ongelma
Re: astra g valojen korkeussäätö ongelma
oletko moottori irti umpiosta testannu että pöriseekö se mihinkään. Tuleeko säätörullaa pyörittämällä siihen yhteen piuhaan mitään eloa? muistaakseni sen piti jotain näyttää jos vaan mittari kerkee mukaa.
Omissani oli päässy kosteutta moottorin sisään ja piiri levy hapettunut/ruostunut, joutu ostamaan romikselta mosan
Omissani oli päässy kosteutta moottorin sisään ja piiri levy hapettunut/ruostunut, joutu ostamaan romikselta mosan
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Eli säätörullaa pyörittämällä ei tule eloa liittimelle, eli vika lienee jossain liittimestä taaksepäin. Omasta F-astrasta kattoin niin tulee virtaa kahteen napaan säätörullaa pyörittelemällä.Ari-S kirjoitti:oletko moottori irti umpiosta testannu että pöriseekö se mihinkään. Tuleeko säätörullaa pyörittämällä siihen yhteen piuhaan mitään eloa? muistaakseni sen piti jotain näyttää jos vaan mittari kerkee mukaa.
- kadett90
- OCF Member 2024

Onko molemmat korkeudensäätömoottorit mykkänä?teepel kirjoitti:Eli vm 99 astra G ja valojen korkeussäätö ei toimi,
Jos on niin mahdollinen vika itse säätörullassa tai mahdollinen katkos liittimessä X2 tai itse valokytkin viallinen.
Mahdollinen johtokatkos sulakkeen F6 ja valokytkimen välillä.
Onhan noita vaihtoehtoja.
Molemmat on mykkänä, uutta valokatkasijaa koitettu eikä apuakadett90 kirjoitti:Onko molemmat korkeudensäätömoottorit mykkänä?teepel kirjoitti:Eli vm 99 astra G ja valojen korkeussäätö ei toimi,
Jos on niin mahdollinen vika itse säätörullassa tai mahdollinen katkos liittimessä X2 tai itse valokytkin viallinen.
Mahdollinen johtokatkos sulakkeen F6 ja valokytkimen välillä.
Onhan noita vaihtoehtoja.