Vectra B takapään puslien vaihtotyökalu

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Vectra B takapään puslien vaihtotyökalu

Viesti Kirjoittaja maaza84 »

Oiskos kellään kuvaa tuosta vehkeestä millä vaihtavat nuit puslia? kun ei haluattaisi aina viedä liikeeseen nuiden puslien takia
voisin myös olla kiinostunut ostamaan tuollaisen jos tuommoisia jostain vaan saa taikka joku tekesi minulle tuommoisen :yes: .

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne :worship:
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
jaketech
'Admiral'
'Admiral'

Re: Vectra B takapään puslien vaihtotyökalu

Viesti Kirjoittaja jaketech »

maaza84 kirjoitti:Oiskos kellään kuvaa tuosta vehkeestä millä vaihtavat nuit puslia? kun ei haluattaisi aina viedä liikeeseen nuiden puslien takia
voisin myös olla kiinostunut ostamaan tuollaisen jos tuommoisia jostain vaan saa taikka joku tekesi minulle tuommoisen :yes: .

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne :worship:
ite vaihtoin alemat jokka on siellä napahäredellissä. kaikki tarvittavat työkalut löyty kotoa :wink:
ei se mitää ihmeelisiä erikois työkaluja tarvinut.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

On täällä piirustukset, kunhan jaksaa raivokkaasti hakea. Periaatteessa kierretankoa, hylsyjä, prikkoja, putkenpätkä ja muttereita :thumbsup:
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

rgs1 kirjoitti:On täällä piirustukset, kunhan jaksaa raivokkaasti hakea. Periaatteessa kierretankoa, hylsyjä, prikkoja, putkenpätkä ja muttereita :thumbsup:
voisitko laittaa vaikka mulle YV:nä nuo piirustukset niin vois valmistaa itellekin kyseisen värkin?
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

velimatti.num
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja velimatti.num »

Mulla on työkalu teräksestä tehty poisto työkalu ja asennustyökalu jos asentaa normaalit puslat.

Elikä Hylsyistä sorvatu tarkoilla mitoilla .Jos mitat väärät niin poistossa tai takaisin aseenuksessa tulee ongelmia .

Olen kerran laittannut ohjeet valmistuksesta tänne talvella 2011 löytyy varmaan.

Ei tarvitse lämmitellä . tai raapia persettä ja päätä , lähtee kun kuppa töölööstä . :peukku: -(z)- -(z)- -(z)-

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 7&t=218101
TP
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TP »

maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

velimatti.num kirjoitti:Mulla on työkalu teräksestä tehty poisto työkalu ja asennustyökalu jos asentaa normaalit puslat.

Elikä Hylsyistä sorvatu tarkoilla mitoilla .Jos mitat väärät niin poistossa tai takaisin aseenuksessa tulee ongelmia .

Olen kerran laittannut ohjeet valmistuksesta tänne talvella 2011 löytyy varmaan.

Ei tarvitse lämmitellä . tai raapia persettä ja päätä , lähtee kun kuppa töölööstä . :peukku: -(z)- -(z)- -(z)-

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 7&t=218101
joo normipuslilla ainakin viel mennään harkinnassa ois säädettävät mut nyt ois tarkoitus kumminki normipuslat laittaa. Tota oiskos halukkuutta myydä tuommoista kyseistä työkalua laita vaikka YV:tä jos kiinostusta myydä niin turistaan lisää
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
velimatti.num
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja velimatti.num »

:nerd: No joo ,kyllän toi myynti käy noi on tehty kromivanadiumterästä hylsyistä elikä työkalu terästä josta sorvattu sopivat mitat.
Työkalu kiere tankosta ( mustaa terästä) on akseli jossa mutterit , alan miehet sanoi että rosteri tanko tahtoo korkkaata .

Käytännössä materiaali (hylsyn osto ) ja valmistus kustannukset (sorvaus ) mistä hinta muodostuu . 60e tilille kun näkyy lähetän matkahuolto kautta parasta.
itse maksat lähetyskulut kun lunastat.

Eihän noita käytännössä taarvitse kun kerran vaihto ja asennus työssä .

Mielestäni voit myydä taas eteenpäin kun on asentannut omat ,tossa hyötyy kaikki foorumilaiset ei tässä ole käytännössä tarkotus kenenkään rikastua .

laita sähköposti osoite niin voin laitaa kuvia härdellistä niin saat vähän hahmotusta mikä on kyyseessä. -(z)- -(z)- -(z)-

Jollain lailla on kuvien laitto tänne foorumille mulle ainakin hankallaa ei oikein ossaa täläinen 50 v mies oikein toimia . :oops:
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

no niin nyt ois tarve tuolle tyokalulle et voisin semmoisen ostaa jos joku alkaa mulle semmoisen valmistamaan kun oletettavasti vectrassa on takapäästä mennyt ainakin topiselt puolelta pusla sököks kun syo rengasta aika tavalla.
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

maaza84 kirjoitti:no niin nyt ois tarve tuolle tyokalulle et voisin semmoisen ostaa jos joku alkaa mulle semmoisen valmistamaan kun oletettavasti vectrassa on takapäästä mennyt ainakin topiselt puolelta pusla sököks kun syo rengasta aika tavalla.
Osta sitten uusiksi pusliksi PU-puslat; ainakin US-Parts myy niitä. Asentaja sanoi mulle viime syksynä, et ne laittaa paikoilleen 2 kertaa nopeammin/helpommin, kuin alkuperäisen puslan. :wink:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Uretaanit on takapitkittäisen etupusliksi. Tuo työkalu ei ole niihin vaan poikittaisten ulkopäihin. Kommentti uretaanien asennuksesta pitää paikkansa :bye:
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

rgs1 kirjoitti:Uretaanit on takapitkittäisen etupusliksi. Tuo työkalu ei ole niihin vaan poikittaisten ulkopäihin. Kommentti uretaanien asennuksesta pitää paikkansa :bye:
Jaa siis niiden ns. narinapuslien? Joita on 2 päällekäin per puoli?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

taikka sitten jos ei ole kellään tuota tyokalua/tee mulle semmoista niin tänne voi laittaa missä olisi hyvä teettää tuommoinen homma oulussa ja millaisella rahalla ne nuit tekee?
kun syö jo rengasta takaa sillä vauhdilla ettei kohta ole pintaa paljoa jäljellä
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

tällä erää tais puslien vaihtoja löytyä :)
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
Vastaa Viestiin