Vetra-A -92 Nykii kylmänä
Re: Vetra-A -92 Nykii kylmänä
Tulpanjohdot sekä virranjakajan kansi vaihdettu. Pyörijä oli kahdesta mahdollisesta juurikin se väärä...
Nyt auto lähtee käyntiin hyvin ja pysyy käynnissä, mutta ei käy normaalisti. Kone tärisee ja moottorin ääni on traktorimainen.
Pyörijän vaihdan huomenna. Mihinkäs suuntaisi katseet seuraavaksi?Puola?
Nyt auto lähtee käyntiin hyvin ja pysyy käynnissä, mutta ei käy normaalisti. Kone tärisee ja moottorin ääni on traktorimainen.
Pyörijän vaihdan huomenna. Mihinkäs suuntaisi katseet seuraavaksi?Puola?
Moikka
tarkista moottorin ja akun ym maadoitukset,voivat olla pahasti hapettuneet tuon ikäsessä autossa,kun sähkö ei kulje niin mikään ei toimi.
tarkista moottorin ja akun ym maadoitukset,voivat olla pahasti hapettuneet tuon ikäsessä autossa,kun sähkö ei kulje niin mikään ei toimi.
Löysin maadoitukset akusta runkoon ja moottorista laturiin, mutta en moottorista runkoon. Otin toisen ketjun kaverista mallia ja laitoin videon youtubeen, jos yhtään auttaa. Videolla kuuluva kalkatus loppui kun painoi kytkimen pohjaan, pelottavaa...ekomies 2 kirjoitti:Moikka
hei taas
tuo koneen käyntiääni kyllä vaikuttaa ihan muulle kuin maadoitusvialle,tosin netin äänet eivät ole ihan real
,,,vaikea sanoa missä vika,muttta pahaa pelkään että kone on kaput.
tuo koneen käyntiääni kyllä vaikuttaa ihan muulle kuin maadoitusvialle,tosin netin äänet eivät ole ihan real
,,,vaikea sanoa missä vika,muttta pahaa pelkään että kone on kaput.
Väittäsin, et käy kahdella... eli on nyt 2-T kone. Tai sitten sytytysjärjestys päin persettä.
Miten vaihdoit tulpanjohdot? Kaikki irti yhdellä kertaa, vai yksi kerrallaan?
Joko siellä on nyt sytytysjärjestys päin helvettiä tai sitten kansipahvi rikki. Sytytysjärjestyshän on tuo vakio, eli 1-3-4-2.
Jos sytystysjärjestys on oikein, niin ota vuorollaan yksi tulpanjohto irti, ja katso sen vaikutus käyntiin.
Silloin oletan, et jotkut 2 vierekkäistä tulppaa eivät vaikuta käyntiin mitenkään.
Epäilen siis kokemukseni mukaan, et sieltä voi olla kansipahvi rikki 2 sylinterin väliltä. Eli kun toisessa on työtahti meneillään, niin paineet purkautuu viereiseen sylinteriin, jossa on poistotahti. Se selittäisi myös tuon 2-tahtisuuden.
Joko siellä on nyt sytytysjärjestys päin helvettiä tai sitten kansipahvi rikki. Sytytysjärjestyshän on tuo vakio, eli 1-3-4-2.
Jos sytystysjärjestys on oikein, niin ota vuorollaan yksi tulpanjohto irti, ja katso sen vaikutus käyntiin.
Silloin oletan, et jotkut 2 vierekkäistä tulppaa eivät vaikuta käyntiin mitenkään.
Epäilen siis kokemukseni mukaan, et sieltä voi olla kansipahvi rikki 2 sylinterin väliltä. Eli kun toisessa on työtahti meneillään, niin paineet purkautuu viereiseen sylinteriin, jossa on poistotahti. Se selittäisi myös tuon 2-tahtisuuden.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Moottorista suoraan runkoon ei ole maadoitusta, vaan se on vaihdelaatikosta runkoon. Jossain akun alapuolella.jupem kirjoitti:Löysin maadoitukset akusta runkoon ja moottorista laturiin, mutta en moottorista runkoon.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Kokeilen tuota huomenna. Jos tosiaan kansipahvi rikki, niin ajan auton kehä 3 varteen. Vänkärin penkille tulitikut ja 10l bensakanisteri...Timonen kirjoitti:Väittäsin, et käy kahdella... eli on nyt 2-T kone. Tai sitten sytytysjärjestys päin persettä.
kiitos vinkeistä!
Tuo kansipahvinvaihto tohon 8V koneeseen on TODELLA helppo homma, ja halpa.
Mä kun ekaa kertaa vaihdoin tulpanjohdot, otin ne kaikki irti yhdellä kertaa, ja myös virranjakajankannesta. Ja tietty laitoin ne väärään järjestykseen. Ja siinä olikin sitten aika työ selvittelyssä...
Nykyään olen pyrkinyt vaihtamaan ne piuhat 1 kerrallaan.

Mä kun ekaa kertaa vaihdoin tulpanjohdot, otin ne kaikki irti yhdellä kertaa, ja myös virranjakajankannesta. Ja tietty laitoin ne väärään järjestykseen. Ja siinä olikin sitten aika työ selvittelyssä...
Timonen kirjoitti:Miten vaihdoit tulpanjohdot? Kaikki irti yhdellä kertaa, vai yksi kerrallaan?
Katsoin vanhasta virranjakajasta järjestyksen ja mallasin piuhat uuteen kiinni. Luulen että menivät oikeaan järjestykseen, tarkastan vielä.
Vaihdan huomenna pyörijän ja kokeilen tuota johtojen irroittelua. Jos on pahvi rikki niin palataan asiaan tuonnenpana.
Katsoin vanhasta virranjakajasta järjestyksen ja mallasin piuhat uuteen kiinni. Luulen että menivät oikeaan järjestykseen, tarkastan vielä.jupem kirjoitti:Timonen kirjoitti:Miten vaihdoit tulpanjohdot? Kaikki irti yhdellä kertaa, vai yksi kerrallaan?
Nykyään olen pyrkinyt vaihtamaan ne piuhat 1 kerrallaan.![]()
Vaihdan huomenna pyörijän ja kokeilen tuota johtojen irroittelua. Jos on pahvi rikki niin palataan asiaan tuonnenpana.
Yritin tihrustaa miten noi sytkäpiuhat sulla menee tossa videolla ja siinä kun auton edestä kattoo niin näytti, että siinä olis virranjakajan kannessa edessä vierekkäin 2( vas) -1 (oik), mulla on 3 (vas) ja 1 (oik) ja niiden takana 4 (vas) ja 2 (oik) lukiko nää numerot vielä siinä kannessa, pytyt siis vasemmalta oikeelle 1-2-3-4. ja pyörijä osuu niihin sitten pyöriessään järjestyksessä 1-3-4-2
Mulla menee johdot noin http://img820.imageshack.us/img820/9384/rapellys2.jpgYritin tihrustaa miten noi sytkäpiuhat sulla menee tossa videolla ja siinä kun auton edestä kattoo niin näytti, että siinä olis virranjakajan kannessa edessä vierekkäin 2( vas) -1 (oik), mulla on 3 (vas) ja 1 (oik) ja niiden takana 4 (vas) ja 2 (oik) lukiko nää numerot vielä siinä kannessa, pytyt siis vasemmalta oikeelle 1-2-3-4. ja pyörijä osuu niihin sitten pyöriessään järjestyksessä 1-3-4-2Noihin virranjakajan kannen piuhoihin ei pidä laittaa mitään liukastetta/crseetä tms. koska muuten ne voi tipahtaa sitten itsestään irti. Mulla meni kerran myös sekasin kiireessä ne 4-piuha ja puolan piuha uudesta johtosarjasta (eri päät).
Johdoissa eikä virranjakajan kannennessa ollut merkitty johtojen numeroita tms.
Vaihdoin pyörijän, eikä toivottua vaikutusta. Kokeilin tulppien irroittelua tyhjäkäynnillä ja kone sammui jokaisen tulpan irroituksen jälkeen. Ostin myös puolan ja kait se on vaihdettava seuraavaksi...
Tolla videolla menee kyllä 1 ja 2 niihin näkyviin oranssitappeihin ja 3 sinne taakse, kun vasemman pitäis olla 3 ja oik 1 ja 2 taakse ja v-mäisin paikka 4., sori että jankutan, mutta kato vielä.
Olit ihan oikeassa! Naapurin isäntä tuli ohjeistamaan ja auto toimii nyt kuin unelma. Iso kivi vierähti sydämeltä ja onnistumisen tunne hieno.tursas kirjoitti:Tolla videolla menee kyllä 1 ja 2 niihin näkyviin oranssitappeihin ja 3 sinne taakse, kun vasemman pitäis olla 3 ja oik 1 ja 2 taakse ja v-mäisin paikka 4., sori että jankutan, mutta kato vielä.
Oisko jopa uutta harrastuksen tynkää...
Taas on opel telakalla. Moitteetta toiminu muutaman kuukauden kunnes eilen tapahtui seuraavaa: käynnistin auton ja ajoin 2 metriä kunnes auto sammui. Ei oo sen jälkeen lähteny enää.
Virranjakajasta löytyi oljyä teelusikallinen??Sitä kuivailin mutta ei auttanut. Voisko se olla puola tällä kertaa? Millä puolan toimivuuden sais selville ilman uuden puolan kokeilemista?
Virranjakajasta löytyi oljyä teelusikallinen??Sitä kuivailin mutta ei auttanut. Voisko se olla puola tällä kertaa? Millä puolan toimivuuden sais selville ilman uuden puolan kokeilemista?