Omega b 2.5 v6 erehdyin mennä pesemään moottorin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Tony.S
'Kadett'
'Kadett'

Omega b 2.5 v6 erehdyin mennä pesemään moottorin

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

Elikkä otsikon mukainen auto automaattilaatikolla vm 94. Erehdyin mennä pesemään moottoria koska venttiilikopan tiivisteet vuotaa kun seula. Putsasin huohotinvehkeitä siinä toivossa että vuotaminen lakkaisi tai edes vähenisi ettei tukehtuisi öljynkäryyn. Aikomuksena myöhemmin vaihtaa tiivisteet mutta eipä tuo vähentynyt.

Mutta ongelma on nyt se etten pääse liikkeelle. Johonkin meni vissiin vettä pesun yjteydessä. Aina kun yritän lähteä liikkeelle syttyy TC valo abs valo ja turvatyynyn valo ja sammuvat kun pysäytän auton. Moottorin vikavalohan nyt palaa koko ajan nyt. Eikä autolla edes pääse liikkeelle kunnolla ihan kun laatikko luistaisi ja ajotietokoneessa lukee teksti automatic gearbox.

Onko kellään kokemusta tällaisesta ? Pitäis päästä hallilta kotiin joten jos joku tietää mitä tehä olisin kiitollinen
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Omega b 2.5 v6 erehdyin mennä pesemään moottorin

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Olisiko laturiin päässyt vettä?
Tarkista myös ne kolme pyöreätä liitintä siinä akun edessä.
Ne ovat kyllä aika tiiviitä joten ei pitäisi veden päästä sinne.

Paineilmaa ja kuivausta vaan kaikkialle.
lepo99
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lepo99 »

Voisimpa veikata että tuo abs/tc vika korjautuu kun vaihdat abs/tc ohjausboksin. Ittelläni sytty palamaan ko. valot ja tuo ohjainboksi oli hapettunu oikein huolella. Muista voisin sanoo että kosteus on tehny tepposet
2.5 v6 automatic caravan vm-00
pete_79
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pete_79 »

lepo99 kirjoitti:Voisimpa veikata että tuo abs/tc vika korjautuu kun vaihdat abs/tc ohjausboksin. Ittelläni sytty palamaan ko. valot ja tuo ohjainboksi oli hapettunu oikein huolella. Muista voisin sanoo että kosteus on tehny tepposet
ja jos ei saa kontaktia eli tietokone luulee että ei ole abs-boxia , niin tulee automatic gearbox häly!

eli sieltä abs-boxilta vois olle liitokset sekasin...
lepo99
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lepo99 »

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=171673 tuossa linkki aiheeseen jossa ruodittu tuota abs/tc ongelmaa. Tosiaan mulla korjautu kun boksi vaihettiin uuteen.... tai siis purkuosaan. Uusi makso yli 1000€

Mulla ei laatikosta herjannu mitään. Oireena olk että noi merkkivalot palo ja nopeusmittari ei toiminut.
2.5 v6 automatic caravan vm-00
pete_79
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pete_79 »

lepo99 kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=171673 tuossa linkki aiheeseen jossa ruodittu tuota abs/tc ongelmaa. Tosiaan mulla korjautu kun boksi vaihettiin uuteen.... tai siis purkuosaan. Uusi makso yli 1000€

Mulla ei laatikosta herjannu mitään. Oireena olk että noi merkkivalot palo ja nopeusmittari ei toiminut.
kyllä juu ja jos boxin irroittaa niin tulee tuo laatikko häly... ilman boxiaki voi ajaa... ja boxin voi korjauttaa!!!
tarttee vain itse irroittaa ja laittaa takas. ei helpoin homma mutta pystyy tekemään...
Vastaa Viestiin