Vectra A alkaa nykimään herkästi
-
jouko865788
- 'Agila'
Vectra A alkaa nykimään herkästi
Mikä on vikana A-mallin Vectrassa kun se alkaa rynkyttämään kun löysää kaasun ja antaa mennä vaihde päällä. Se tekee sen tosi herkästi. Epäilimme, että se on vaihdelaatikko joka on väljä, mutta ei se taida olla siellä vika.
Re: Vectra A alkaa nykimään herkästi
Perustiedot kuntoon, eli vuosimalli, moottori jne.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
-
jouko865788
- 'Agila'
vuosimalli 1989 A-Vectra 2litran ruiskumoottori C20NeTJT kirjoitti:Perustiedot kuntoon, eli vuosimalli, moottori jne.
Toimiiko kaasuläpän asennontunnistin?
Astra G 1.8 Elegance '02
Aiempia:
Omega A 2.0 GLS '89
Ascona C 1.6 GL '85
Aiempia:
Omega A 2.0 GLS '89
Ascona C 1.6 GL '85
-
jouko865788
- 'Agila'
Joo tuo oli ihan hyvä kysymys. Käytimme autoa Roi Diesel korjaamolla kun moottorin häiriövalopolttimo oli syttynyt palamaan. Tulos: Kaasuläpän asennontunnistimessa vika. No se vaihdettiin mutta valo paloi edelleen. Tuloksena oli että vikaa eivät löytäneet. Otin Moottorin häiriövalopolttimon pois siitä syystä, että jos se palaa niin joku viisas sanoi, että ei mene läpi katsastuksesta. Voihan se uusikin asennon tunnistin olla rikki vaikka epäilen kyllä sitä. Se on ärsyttävää kun ajaa niin se alkaa hiljaisilla kierroksilla ns.pinta kaasulla nykimään niin, että on vaihdettava neloselta kolmoselle. Ja vaikka ajan 80km/h niin siellä ylhäälläkin on pidettävä kaasua päällä koko ajan. Miten sen kaasuläpän asennon tunnistimen voisi testata? Kaisen tavallisella sähkömittarilla voi mitata. Sanoivat korjaamolla, että se voi olla johdotuksessa vika, vaikea löytää sitä vikaa sanoivat. No kyllähän tuolla ajaa, mutta kiinnostaisi kovasti löytää se vika. Pitäis melkein kokeilla sitä vanhaa kaasuläpän asennon tunnistinta kun se uusi voi olla viallinen.Jarnok kirjoitti:Toimiiko kaasuläpän asennontunnistin?
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

Ei vaikuta moottorin häiriövalo katsastukseen jos vaan päästöistä menee läpi.
Tarkistappa ilmamäärämittarin hiilipinta (mustan kopan alta) että onko kuluneen näköinen. Vanhan saa elvytettyä jos kulunut...
Tarkistappa ilmamäärämittarin hiilipinta (mustan kopan alta) että onko kuluneen näköinen. Vanhan saa elvytettyä jos kulunut...
-
jouko865788
- 'Agila'
On se tarkistettu ja näyttäisi olevan kunnossa. Miten sen saa elvytettyä.vetkula4x4 kirjoitti:Ei vaikuta moottorin häiriövalo katsastukseen jos vaan päästöistä menee läpi.
norsunkärsässä vuoto tai halki.
eli ilmanputsari-kaasuläppä välinen putki.
eli ilmanputsari-kaasuläppä välinen putki.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Mulla teki samaa aikoinaan gsi kadetti c20xe koneella eikä siihen koskaan löytynyt ratkaisua. Piti vain oppia ajamaan sillai ettei tehnyt moottorijarrutuksia ettei alkanut pomppimaan. Kone kävi kerran ihan palasinakin kun piti lohko ja männän renkaat vaihtaa eikä siltikään kadonnut tuo ks. vika.
Mulla oli edelisessä menopelissä etupyörän pultitit löysällä
...korjaantu kiristämällä. Nyki nimenomaan moottorijarrutuksessa. Kesti pikkasen aikaa sulatella, Prkl.
Zafira Tourer Cosmo 2.0 CDTI -12
^Otti mullakin koville kun kauan sitten ihmettelin vähän aikaa (pari ajoa) että mikä tärisee niin pultit löysällä eturenkaasta...
Nykyään tarkistelen niitä vähän tuon tuostakin, eipähän ainakaan tipu renkaat matkalla.
Pitää mainita myös että mun vectrasta nykimisen voimakkuus väheni aika paljon samalla kun vaihdoin vetonivelen joka tosin oli melko loppu. Ja sitten oli mulla semmoinenkin tapaus kauan sitten joka nyki melko pahasti ostaessa mutta mun ajotyylillä (joka siihen aikaan oli että kaasua paljon, maanteillä risteyksistä aina kakkosella täyskaasukiihdytys 80 vauhtiin) sekin melkein kokonaan katosi parissa kuukaudessa...
Pitää mainita myös että mun vectrasta nykimisen voimakkuus väheni aika paljon samalla kun vaihdoin vetonivelen joka tosin oli melko loppu. Ja sitten oli mulla semmoinenkin tapaus kauan sitten joka nyki melko pahasti ostaessa mutta mun ajotyylillä (joka siihen aikaan oli että kaasua paljon, maanteillä risteyksistä aina kakkosella täyskaasukiihdytys 80 vauhtiin) sekin melkein kokonaan katosi parissa kuukaudessa...
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
Kyllä sinne kaasuläpän asentotunnistimen suuntaan edelleen kehottaisin kurkkimaan, kun kerran vikakoodiakin siitä antanut.
Ensinnäkin mittaamalla varmistaa, että härveli toimii ja sen jälkeen johdot tarkistuksen alle.
Ensinnäkin mittaamalla varmistaa, että härveli toimii ja sen jälkeen johdot tarkistuksen alle.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Antoiko siis saman vikakoodin? Eli luettiinko vikakoodit uudelleen?jouko865788 kirjoitti:Joo tuo oli ihan hyvä kysymys. Käytimme autoa Roi Diesel korjaamolla kun moottorin häiriövalopolttimo oli syttynyt palamaan. Tulos: Kaasuläpän asennontunnistimessa vika. No se vaihdettiin mutta valo paloi edelleen. Tuloksena oli että vikaa eivät löytäneet.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Joku korjatkoon jos olen väärässä, mutta tuonkin koneen kaasuläpän asennontunnistin reagoi vain siihen jos kaasuläppä on kiinni tai siihen jos se on kokonaan auki.jouko865788 kirjoitti:Miten sen kaasuläpän asennon tunnistimen voisi testata? Kaisen tavallisella sähkömittarilla voi mitata.
Sen sisällä on mikrokytkin jonka pitäisi naksahtaa kun avaat kaasuläppää hieman käsin. Voit mitata sen suoraan vastusmittarilla, vastuksen pitäisi muuttua jos kaasuläppä on kiinni ja avaat sitä hieman. Joku löytänee jostain ohjekirjasta arvot joita siltä pitäisi saada.
Astra G 1.8 Elegance '02
Aiempia:
Omega A 2.0 GLS '89
Ascona C 1.6 GL '85
Aiempia:
Omega A 2.0 GLS '89
Ascona C 1.6 GL '85
- Undertaker
- 'Diplomat'

Juurikin näin.Jarnok kirjoitti:Joku korjatkoon jos olen väärässä, mutta tuonkin koneen kaasuläpän asennontunnistin reagoi vain siihen jos kaasuläppä on kiinni tai siihen jos se on kokonaan auki.jouko865788 kirjoitti:Miten sen kaasuläpän asennon tunnistimen voisi testata? Kaisen tavallisella sähkömittarilla voi mitata.