Opel Omega B V6 koneen outo osa (siis minulle)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Opel Omega B V6 koneen outo osa (siis minulle)

Viesti Kirjoittaja sepse »

Koneen oikean (hanttimiehen puoleisen )kannen takaosassa on metalli toosa josta tulee siihen ecotec merkittyyn osaan imusarjan päällä se haara letku .
Liittyykö tämä jotenkin venttiilikoppien huohotukseen tai kampikammion, ainakin se purkkiin menevä noin pikkusormen vahvuinen haaraletkun alapää oli aika tukossa karstasta .
Mikä on tämän toimintaperiaate kansantajuisesti selitettynä ? Miten tämä putsataan sillon kun se on paikallaan / irrotus lienee melko paskamainen .
Jos tämä ei liity venttiilikoppien huohotukseen , neuvokaas niiden väylien putsaus vielä vanhalle :roll:
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Opel V6 koneen outo osa (siis minulle)

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mistä autosta kyse? Omega?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Re: Opel V6 koneen outo osa (siis minulle)

Sori Omega B kyseessä vm 95 2.5 oletin automaattisesti että V6 Vectrassa vastaava / tunnustan Vectra pihassa en katsonut onko sama systeemi .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Opel Omega B V6 koneen outo osa (siis minulle)

Viesti Kirjoittaja kcl »

sepse kirjoitti:Koneen oikean (hanttimiehen puoleisen )kannen takaosassa on metalli toosa josta tulee siihen ecotec merkittyyn osaan imusarjan päällä se haara letku .
Liittyykö tämä jotenkin venttiilikoppien huohotukseen tai kampikammion, ainakin se purkkiin menevä noin pikkusormen vahvuinen haaraletkun alapää oli aika tukossa karstasta .
Mikä on tämän toimintaperiaate kansantajuisesti selitettynä ? Miten tämä putsataan sillon kun se on paikallaan / irrotus lienee melko paskamainen .
Jos tämä ei liity venttiilikoppien huohotukseen , neuvokaas niiden väylien putsaus vielä vanhalle :roll:
Seppo
Juurikin huohotin. Brittien sivuilla on hyviä kuvia aiheesta. Paikallaan ollessa ei juuri muuta putsausta kuin karstat pois kummastakin letkun reijästä, myös se pienempi, esim. poranterällä tökkimällä. Yksinkertainen kumiläppä muistaakseni sisällä pitämässä ilmankulun yksisuuntaisena ja on todella kiva irroittettava jos kone on paikoillaan (=ei maksa vaivaa). huohotuksen putsauksessa nuo mainitut letkut ja sitten se koko ecotec-tekstin alla oleva hässäkkä puhtaaksi, kaikki neljä kanavaa. Tuolla http://www.omegaowners.com/forum/index. ... ic=90653.0 on ohjeet sekä kuvat irroitetusta/avatusta "mötikästä" apukuskin puolen kannen päästä.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Kiitos , hyvät ohjeet löytyy tuolta . Siitä poranterä putsauksesta - sitä täytyy kiertää (kuin poratessa) jotta moskat tulee ulos eikä putoa purkkiin .
Täytyypä suorittaa tuo hoito niin ei puske tiivisteitten raosta paineita .
Seppo
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

sepse kirjoitti:Kiitos , hyvät ohjeet löytyy tuolta . Siitä poranterä putsauksesta - sitä täytyy kiertää (kuin poratessa) jotta moskat tulee ulos eikä putoa purkkiin .
Täytyypä suorittaa tuo hoito niin ei puske tiivisteitten raosta paineita .
Seppo
Noo, ei siinä niin paljon moskaa ole ettäkö haitaksi olisi vaikka putoaisi sisään, pääasia on että ilma kulkee. Moskahan on koneen sisältä lähtöisinkin :peukku:

Kunhan tuon huohottimen pitää puhtaana (putsaus kerran vuodessa/joka toinen vuosi) ja vaihtaa öljyt max 10 tkm välein niin ei ainakaan ylipaineen vuoksi ala tiivisteitä pullattelemaan.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Noppakarva
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Noppakarva »

Meni rikki mv6 sama osa puhdistuksen yhteydessä, nyt suhisee kun auto käynnissä, Onko sillä mitään käytännön merkitystä paitsi jos huohottaa liikaa niin vähän sotkuisempi konehuone? Saa tarjota jos on halvalla vastaava ehjä osa.
Vastaa Viestiin