Olen aika vahvasti sitä mieltä että useimpien "isiliisingin" vastustajien todellisena vaikuttimena on kateus..ja "jos mulla ei ole niin sullakaan ei saa olla"-asenne.
Kuten joku jo sanoikin..tuskin yhdenkään lapsen kasvatusta huonontaa se että perheellä on varaa antaa lapsensa käyttöön vaikkapa tuliterä BMW M3..tosin sillä ei sen enempää voi kasvatuksen puutteita paikata.
KAsvatuksen laatu EI ole kiinni siitä mikä on perheen varallisuus,mutta väitän yhä että varakkaampi perhe pystyy halutessaan tarjoamaan lapselleen enemmän mahdollisuuksia kuin varaton perhe..jos joku muuta väittää ei tiedä mistä puhuu.
Samoin on aivan selvää että lapsen kasvuympäristö vaikuttaa melkoisesti siihen millaiseksi lapsen myöhempi elämä muotoutuu. Onhan se jo todettukin että pääsäänbtöisesti hyvin koulutettujen lapsista tulee myöskin hyvin koulutettuja..vähemmän koulutettujen lapsista vähemmän koulutettuja. Sen seurauksena usein käy niin että "pomojen" lapsista tulee aikuisena "pomoja" ja "duunarien" lapsista "duunareita". Joskus toki poikkeukset vahvistavat säännön..
Sitten siihen kuka omistaa auton jolla ajat..
En oikein ymmärrä mitä merkitystä sillä on kuka omistaa auton jolla joku ajaa..tai mitä ihmeen erityiskunnioitusta ansaitsee hemmo jolla on täysin oma auto??
Velatkin on maksettava..ei rahoitettu auto ole millään muotoa ilmainen haltijalleen..ja jos rahoitusmahdollisuutta ei olisi lähes jokainen meistä ajelisi ihan omilla..mutta ruosteisilla katiskoilla.. No..silloin varmaan kunnioitus toisia ihmisiä kohtaan olisi huipussaan..
Ylipäätään en tajua sitä miten joku edes arvioi toisen ihmisen ansaitsemaa kunnioitusta sen perusteella millä autolla hän ajaa tai kuka sen auton omistaa..näin kuitenkin on,tämänkin topicin postausten perusteella..!!!
No..vastaus tähänkin kysymykseen on helppo..taustalla on jälleen sama vanha tuttu ilmiö,nimittäin kateus ja "jos mulla ei ole ei saa olla sullakaan".
Naapurilla on uusi hieno urheiluauto..itsellä on 10v vanha ruosteinen katiska..reaktio on silloin useimmiten "mulla on sentään ihan oma ja velaton auto..tuo naapurin auto on velaksi ostettu..eihän se ole edes sen oma.."
No..naapuri kuitenkin ajaa sillä hienolla uudella autolla..oli se sitten velaksi hankittu tai ei..
Kateus kateus kateus..se pitää mielen virkeänä..varsinkin autokateus..