Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
no mulla nyt ei pidä lähellekkään tuollasta rallatusta,onneksi.tuosta mun kulkineesta kuuluu tosiaan sellanen tak tak tyylinen ääni,ei takatakataka
ei oo koventunu eikä kyl pienentynytkään ääni opelissa.
nostaja kenties.
jos tuo ääni on yhtää samanlainen kuin tuossa minun tapauksessa jonka joku jo tänne linkitti, niin en kauheesti enää käynnistelis.
Äänen alkamisen jälkeen tuli käyteltyä pihassa vikaa etsiessä. korkeintaan pari tuntia yhteensä. kiinnihän se leipo sitte loppujen lopuksi.
Lopullista vikaa en tiedä mutta eiköhän se tällä palstalla jossain vaiheessa kerrota Rookerin toimesta.
ei se kyllä ole noin raju kalkatus mitä sulla.alkoi kyllä ihan yllättäin mitään kummempia ilmottamatta.eniwei,reissuhommissa oon ja ajoin autolla kotiin n 140km eikä muuttunu takatus mikskään.niitä nostajia oon miettiny,tai jotain venttiilikoneistoon liittyvää.rikkinäinen laakeri ois varmaan hajonnut tuolla matkalla jo.
Mikäli se nakutus oli harvaa verratuna moottorin kieroksiin ja muuttui kun kierrokset nousi, jos vikaa olisi kansipuolella kun siellä pyörii puolella nopeudella verrattuna kampiakseliin. Veikkaus vain, jos siellä olisi joku paininkuppi jumissa?