Paljon maksaa auton maalaus?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Sauli_I
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sauli_I »

No perinteisen akryylivärin hinta on 25e/litra, autoon menee 1,5-2 litraa maalia. Lisäksi tarvitsee ohennetta ja kovetinta jotka ei paljoa lisää hintaa, jos on mahdollisuus käyttää kompressoria ja ruiskua niin voi itsekin maalata, jolloin ei kalliiksi tule. Totuus on kuitenkin, että ensikertailaisen maalarin on paljon helpompaa ruiskuttaa maali pintaan kuin tehdä hyvät pohjat.
PatriOotti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

On 2003-12-10 13:29, tumppa2 wrote:
Mulla on kaveri joka maalaa autoja 500.-e
sisältää pohjatyöt jos ei ole ruoste rämä vehe!
Kukane mahtaa olla hän yksityinen vaiko ihan liikkeen alla?

a_n_s_s_i@hotmail.com

Anssi
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

PPG:n tavalliset pintamaalit maksavat vajaa 50e/litra ja 2 litralla tosiaan yleensä pärjää. Lisäksi tulee yhteensä saman verran kovetetta ja ohennetta, kovete muistaakseni noin 20e/litra ja ohenne alle 10e/litra. Hintaa pintamaaleille tulisi siis noin 130e. Lisäksi tarvitaan yleensä myös pohjamaalia ja hiontamaalia, jotka nostavat hintaa jonkin verran, tuskin kuitenkaan paljon yli 200e:n. Metalli- ja helmiäsivärit ovat suurinpiirtein saman hintaisia, mutta lisäksi tarvitaan lakka, joka maksaa kaikkineen noin 20e/litra. Valmista lakkaa menee noin 4litraa (2:1:1 lakka:kovete:ohenne), itse väriin ei tule kovetetta, vain ohennetta suhteessa 1:1. Maalien hinta on siis luokkaa alle 300e lähes kaikissa tapauksissa. Kameleonttivärit ovatkin sitten asia erikseen.
tumppa2
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

Pitää metalli pajaa jossa samassa maalaus paikka autoille ym. vehkeille samalla korjailee pää asiassa bemareita.
bone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bone »

Eräs tuntemani hieman viinaan menevä maalari vetäs tuttavan vanhaan mitsubishiin värin päälle, hintana oli eurokossu=) Tosin maali oli peltikattomaalia ja jälki ei niin kovin siistiä...ja pohjatyöt, mitä ne on? Eli jos hyvän haluaa, niin kannattaa siitä silloin varautua maksamaankin vähän enemmän. Mitä itse olen kysellyt, niin n.1000e keskimäärin maksaa pohjatöineen auton maalaus. Peltityöt kannattaa tehdä itse, tai teettää jossain muualla kuin maalarilla.
-respect to the man in the ice cream van-
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2003-12-11 08:56, bone wrote:
Eräs tuntemani hieman viinaan menevä maalari...
Eikös kaikki maalarit ole juoppoja, mutta kaikki juopot eivät ole maalareita :grin:
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

Sama kuin kaikki parturit on huoria, mut kaikki huorat ei oo partureita..
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Jansperi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jansperi »

tietääkö kukaan tässä oulun lähellä maalareita jotka pyytäisivät alle 300euroa maalautuksesta jos itte vaikka vie maalit ja tekee pohjat.

jotku maalaamot eivät edes rupea maalaamaan mikäli on ite tehny pohjatyöt.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

On 2003-12-11 14:06, Gsi jamppa wrote:

jotku maalaamot eivät edes rupea maalaamaan mikäli on ite tehny pohjatyöt.
Sekin yleensä johtuu siitä, että kun auto on maalattu huonoille pohjille ja alkaakin puskeen ruostetta läpi ja maalipinnassa on sanomista, menet "möläyttään" missä auto on maalattu, niin lähtee maalausfirmalta maine aika nopeasti.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Itsellä maalattiin oma auto kahteen kertaan toisella kertaa vain lakattiin ja hintaa tuli 1000e. Pohjat tein itse. Onko sitten liikaa tai ei, no onpahan väri päällä ja suhtkoht tyytyväinen olen.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mulla maalattiin E30 Bemu aikanaan maalaamossa johon itse tein pohjat. Maalari kehui jopa niitä pohjia! Maalaus maksoi maaleineen (pohjaväri, itse väri ja lakka), joka oli metalliväri, 1500mk. Ja möin auton vuosi maalauksen jälkeen eikä ruoste tullut vielä läpi, vaikka takakaaret rekennettiin itse kuin tilkkutäkki pieniostä pellin kappaleista. Jeesasin toki lasien teippailuissa.
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fallen »

Miten muuten värinvaihdossa tämä homma menee.. pitääkö aiuto maalata kauttaaltaan vai riittäneekö pelkästään jos maalaapi näkyvät paikat ja vähän enemmän... mutte KAIKKEA tarvi purkaa... Calibra on musta nyt mutta kuten monet tietävät tämä calin perus metallimusta on sinertävä...Joten aattelin mallata metallimustalla joka on punertava tai sit vaan ihan syvänmusta maali ja lakkaan punasta helmiäistä... värinmuutos ei kuitenkaan kovin radikaali olisi. llähinnä tässä kiinnostaa että vaikuttaako tuo maalaus eli tässä tapauksessa värinvaihto jälleenmyyntiarvoon?
Vastaa Viestiin