Undertaker kirjoitti:Timonen kirjoitti:Oletko tarkistanut, että paineanturilta lähtevä piuha on ehjä, eikä ole jostain kohtaa päässyt rispaantumaan ja nyt ottaisi maihin?
Kyllä mie sitä piuhaa olen väännellyt ja käännellyt. Jos irrotan sen anturin päästä niin valo kyllä sammuu heti eli ei näyttäisi saavan maita väliltä.
Siis kuinka pitkältä matkalta olet sen piuhan tarkistanut?
Mulla aikoinaan Asconan öljyvalo alkoi yht´äkkiä himmeästi palamaan ja vilkkumaan ajoitellen. Lopulta se discovalokin sammui, eli koko öljynpainevalo ei enää toiminut ollenkaan. Silloin aloin etsimään vikaa, ja kun laitoin auton etupään pukkien varaan ja menin moottorin alle, että näin sinne koneen ja tulipellin väliin kunnolla, niin vikakin löytyi.
Öp-anturin piuha oli mennyt katki. Katkeamiskohdasta oli kuorta kadonnut n. 3-5cm matkalta, eli piuhan kuori oli muistaakseni päässyt hioutumaan vetoakselin päällä roikkuessaan.
Kun kuori oli kulunut puhki, alkoi tuo ajoittainen välkkyminen tai himmeä palaminen, koska piuha ei ollut koko aikaa paikallaan, kun auto liikkui. Eli piuha sai maita, kun se oli kosketuksessa vetoakseliin.
Ps. En oo satavarma, mut mun mielestä jos sä otat sen piuhan irti anturista, ja valo sammuu, niin se ei kerro sitä, että piuha ei voisi ottaa maihin jossain. Sähän silloin katkaiset virtapiirin, ja tottakai se valo sammuu?
Ainakin näin oletan, fiksummat sähköexpertit korjatkoon, jos olen väärässä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa