'01 Veccu Farmari Y26SE Steinmetz *The end.. GET GONE*

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Gts03
OCF Member 2020

Re: 2.6 Steinmetz Vectra *Xenonit ftgdmfw :D*

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

Älä laita 215/35 tulee hirvee kivireki mulla oli edellises 2.2metrosort astra g farkussa aivan kauhee ajaa :no:
irYobYetaMis kirjoitti:
M lampinen kirjoitti:Tais olla 8,5 jos oikein muistan :-?
Oikeassa oot. Pitäs selvittä miltä 215/35 kumia näyttää, ja tarviko taas muutos katsastaa kun on jo koko 225/40 muutos katsastettu

ei tarvii muutoskatsastaa.
VECTRA GT 16v
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja VECTRA GT 16v »

Mulla 205/45-18" kumit ja on hyvä ajaa. Ei kivireki eikä myöskään vetele pahasti urissa jos säädettävissä olevat kulmat on säädöissä.
Vectra C HB 1.8i GTS
KADETT E
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

:-? joo, pitäs mieti vielä ja onneks (?) on aika mietiä :lol: Suuren osa neuvoa mitä olen saanut (täällä, vvoc:lla ja vauxhallmodified:lla) sanoa että juuri 215/35 ois se paras rengas. Ite en osaa sanoa kun mulla ennen on ollut vain 225/40 renkaat ja niitä en uskoa mahtuu pyörimään :what:

Kiitos infosta muutoskatsatuksesta :peukku:

Toiset Xenonit nyt matkalla suomeen, ovat tiedon mukaan Tanskassa nyt :sleep: Niiden kanssa leikkitaan/maalataan sitten omassa rauhassa ja ehkä nykyiset tuleva myyntiin joskus.
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
zaptori
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja zaptori »

irYobYetaMis kirjoitti::-? joo, pitäs mieti vielä ja onneks (?) on aika mietiä :lol: Suuren osa neuvoa mitä olen saanut (täällä, vvoc:lla ja vauxhallmodified:lla) sanoa että juuri 215/35 ois se paras rengas. Ite en osaa sanoa kun mulla ennen on ollut vain 225/40 renkaat ja niitä en uskoa mahtuu pyörimään :what:

Toiset Xenonit nyt matkalla suomeen, ovat tiedon mukaan Tanskassa nyt :sleep: Niiden kanssa leikkitaan/maalataan sitten omassa rauhassa ja ehkä nykyiset tuleva myyntiin joskus.
hep hep. Voisin ostella ne xenonit jos päästään hinnasta sopuun ;) vai ovatko taas ne pelkät kuoret? :D
Käyttis -(z)- Astra g 1.6 16v -01
-(z)- Vectra C 2.8T V6 -06

Harraste: Nissan Stagea -99 2.5T 4wd
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

zaptori kirjoitti:
irYobYetaMis kirjoitti::-? joo, pitäs mieti vielä ja onneks (?) on aika mietiä :lol: Suuren osa neuvoa mitä olen saanut (täällä, vvoc:lla ja vauxhallmodified:lla) sanoa että juuri 215/35 ois se paras rengas. Ite en osaa sanoa kun mulla ennen on ollut vain 225/40 renkaat ja niitä en uskoa mahtuu pyörimään :what:

hep hep. Voisin ostella ne xenonit jos päästään hinnasta sopuun ;) vai ovatko taas ne pelkät kuoret? :D
eikun kaikki uusiks :wink: Katsotaan sitten kun uudet saan valmiks (pakko toivoa et saapuvat ehjänä ensin :-? ) En mie pyydä mitään suomen tai saksan hinta niistä mut et saa niitä niin halpa kuten sait sen metzin lippa :wink: :lol:
Formulatietäjä 2014
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Gts03 kirjoitti:
Mun käsityksen mukaan, ellei ole alkuperäinen koko tuo 225 niin pitää muutoskatsastaa. Eli jos on muutoskatsastettu erikseen 225-40 niin pitäisi muutoskatsasta 215-35 ellei ole sallituissa rajoissa poikkeama verrattuna alkuperäiseen kokoon.

Tuossa vielä vähän selvempää infoa: http://www.nettivanne.fi/renkaiden-ja-v ... katsastus/
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

t3mu kirjoitti:
Gts03 kirjoitti:
Mun käsityksen mukaan, ellei ole alkuperäinen koko niin pitää muutoskatsastaa. Eli jos on muutoskatsastettu erikseen 225-40 niin pitäisi muutoskatsasta 215-35 ellei ole sallituissa rajoissa poikkeama verrattuna alkuperäiseen kokoon.

Tuossa vielä vähän selvempää infoa: http://www.nettivanne.fi/renkaiden-ja-v ... katsastus/
:o oho, kiitos infosta :peukku:
Formulatietäjä 2014
Gts03
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

irYobYetaMis kirjoitti:
t3mu kirjoitti:
Gts03 kirjoitti:
Mun käsityksen mukaan, ellei ole alkuperäinen koko niin pitää muutoskatsastaa. Eli jos on muutoskatsastettu erikseen 225-40 niin pitäisi muutoskatsasta 215-35 ellei ole sallituissa rajoissa poikkeama verrattuna alkuperäiseen kokoon.

:o oho, kiitos infosta :peukku:
Mä olen vain sillon tarvinnut muutoskatsastaa renkaat/vanteet kun tuuma koko on kasvanut alkuperäisestä, toki jos haluut maksaa tosta muutoksesta niin ihan vapaasti :hammer:
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jumitzu »

Silloin pitäisi muutoskatsastaa vanteet/rengastus kun koko muuttu esim 15" --->17" eli kaksi numeroa alkup. suuremmaksi.. näin olen ymmärtäny.
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

:-? pitäskö kysyä suoraan kats insinoorilta, on muuten tuttu miehet siellä K1 kats kontorilla (Joensuussa) kun oon käynyt siellä monesti työharjoittelu aikana.
Vahvistan vaan, että autoni on muutoskatsastettu jo 225/40/18. Totta kai en halua maksa taas jos ei oo pakko :what:
Formulatietäjä 2014
hesssu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja hesssu »

Ei sitä kannata muutoskatsastaa. Sanot vaan, jos joku kyselee et onhan siellä isommatkin pyöriny. :)
Opel Vectra 2,5 v6 -00
Peugeot 106 Gti -98

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

sattuu mulukku polliisi kohalle ni voi tulla sanomista...
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Jumitzu kirjoitti:Silloin pitäisi muutoskatsastaa vanteet/rengastus kun koko muuttu esim 15" --->17" eli kaksi numeroa alkup. suuremmaksi.. näin olen ymmärtäny.
Juu, mutta ne muutoskatsastetaan juuri sille rengaskoolle. Aina verrataan alkuperäiseen rengaskokoon.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

hesssu kirjoitti:Ei sitä kannata muutoskatsastaa. Sanot vaan, jos joku kyselee et onhan siellä isommatkin pyöriny. :)
Totta! Tuskin inssi mitenkään erityisen tarkasti alkaa katsomaan sun renkaittesi kokoa ja vielä vertaamaan siihen, mitä otteessa lukee.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Timonen kirjoitti:
hesssu kirjoitti:Ei sitä kannata muutoskatsastaa. Sanot vaan, jos joku kyselee et onhan siellä isommatkin pyöriny. :)
Totta! Tuskin inssi mitenkään erityisen tarkasti alkaa katsomaan sun renkaittesi kokoa ja vielä vertaamaan siihen, mitä otteessa lukee.
No, kerran kun mulla oli vanhat 18"(225/40) alla, inssi kyllä tarkisti jos oli muutoskatsastettu juuri niille 225/40:lle.

No, kai tästä saa selvä jossain vaiheessa. Kiitos paljon infosta/neuvosta ja kokemuksesta :)

Xenonit nyt Hki:ssa ja soitto tuli että saapuvat Ma klo. 9-12 välillä 8)
Formulatietäjä 2014
Vastaa Viestiin