irYobYetaMis kirjoitti:Oikeassa oot. Pitäs selvittä miltä 215/35 kumia näyttää, ja tarviko taas muutos katsastaa kun on jo koko 225/40 muutos katsastettuM lampinen kirjoitti:Tais olla 8,5 jos oikein muistan
ei tarvii muutoskatsastaa.
irYobYetaMis kirjoitti:Oikeassa oot. Pitäs selvittä miltä 215/35 kumia näyttää, ja tarviko taas muutos katsastaa kun on jo koko 225/40 muutos katsastettuM lampinen kirjoitti:Tais olla 8,5 jos oikein muistan

hep hep. Voisin ostella ne xenonit jos päästään hinnasta sopuunirYobYetaMis kirjoitti:joo, pitäs mieti vielä ja onneks (?) on aika mietiä
Suuren osa neuvoa mitä olen saanut (täällä, vvoc:lla ja vauxhallmodified:lla) sanoa että juuri 215/35 ois se paras rengas. Ite en osaa sanoa kun mulla ennen on ollut vain 225/40 renkaat ja niitä en uskoa mahtuu pyörimään
![]()
Kiitos infosta muutoskatsatuksesta![]()
Toiset Xenonit nyt matkalla suomeen, ovat tiedon mukaan Tanskassa nytNiiden kanssa leikkitaan/maalataan sitten omassa rauhassa ja ehkä nykyiset tuleva myyntiin joskus.

eikun kaikki uusikszaptori kirjoitti:hep hep. Voisin ostella ne xenonit jos päästään hinnasta sopuunirYobYetaMis kirjoitti:joo, pitäs mieti vielä ja onneks (?) on aika mietiä
Suuren osa neuvoa mitä olen saanut (täällä, vvoc:lla ja vauxhallmodified:lla) sanoa että juuri 215/35 ois se paras rengas. Ite en osaa sanoa kun mulla ennen on ollut vain 225/40 renkaat ja niitä en uskoa mahtuu pyörimään
![]()
Kiitos infosta muutoskatsatuksesta![]()
Toiset Xenonit nyt matkalla suomeen, ovat tiedon mukaan Tanskassa nytNiiden kanssa leikkitaan/maalataan sitten omassa rauhassa ja ehkä nykyiset tuleva myyntiin joskus.
vai ovatko taas ne pelkät kuoret?
Mun käsityksen mukaan, ellei ole alkuperäinen koko tuo 225 niin pitää muutoskatsastaa. Eli jos on muutoskatsastettu erikseen 225-40 niin pitäisi muutoskatsasta 215-35 ellei ole sallituissa rajoissa poikkeama verrattuna alkuperäiseen kokoon.Gts03 kirjoitti:

t3mu kirjoitti:Mun käsityksen mukaan, ellei ole alkuperäinen koko niin pitää muutoskatsastaa. Eli jos on muutoskatsastettu erikseen 225-40 niin pitäisi muutoskatsasta 215-35 ellei ole sallituissa rajoissa poikkeama verrattuna alkuperäiseen kokoon.Gts03 kirjoitti:
Tuossa vielä vähän selvempää infoa: http://www.nettivanne.fi/renkaiden-ja-v ... katsastus/
Mä olen vain sillon tarvinnut muutoskatsastaa renkaat/vanteet kun tuuma koko on kasvanut alkuperäisestä, toki jos haluut maksaa tosta muutoksesta niin ihan vapaastiirYobYetaMis kirjoitti:t3mu kirjoitti:Mun käsityksen mukaan, ellei ole alkuperäinen koko niin pitää muutoskatsastaa. Eli jos on muutoskatsastettu erikseen 225-40 niin pitäisi muutoskatsasta 215-35 ellei ole sallituissa rajoissa poikkeama verrattuna alkuperäiseen kokoon.Gts03 kirjoitti:
Tuossa vielä vähän selvempää infoa: http://www.nettivanne.fi/renkaiden-ja-v ... katsastus/oho, kiitos infosta

Juu, mutta ne muutoskatsastetaan juuri sille rengaskoolle. Aina verrataan alkuperäiseen rengaskokoon.Jumitzu kirjoitti:Silloin pitäisi muutoskatsastaa vanteet/rengastus kun koko muuttu esim 15" --->17" eli kaksi numeroa alkup. suuremmaksi.. näin olen ymmärtäny.
Totta! Tuskin inssi mitenkään erityisen tarkasti alkaa katsomaan sun renkaittesi kokoa ja vielä vertaamaan siihen, mitä otteessa lukee.hesssu kirjoitti:Ei sitä kannata muutoskatsastaa. Sanot vaan, jos joku kyselee et onhan siellä isommatkin pyöriny.

No, kerran kun mulla oli vanhat 18"(225/40) alla, inssi kyllä tarkisti jos oli muutoskatsastettu juuri niille 225/40:lle.Timonen kirjoitti:Totta! Tuskin inssi mitenkään erityisen tarkasti alkaa katsomaan sun renkaittesi kokoa ja vielä vertaamaan siihen, mitä otteessa lukee.hesssu kirjoitti:Ei sitä kannata muutoskatsastaa. Sanot vaan, jos joku kyselee et onhan siellä isommatkin pyöriny.