Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Trinity kirjoitti:Parit kuvat niistä adaptereista löytyy mun projekti thredin alusta olevasta esittelystå. Siis vikavalo syttyi takimmaisten lambdojen takia kun ne antoi vikakoodin p0420 kovilla pakkasilla pakokaasuista bank 1 ja 2 ja noilla adaptereilla ne siirrettiin pois keskeltä virtausta etteivät anna liian herkästi herjailmoa ja ongelma poistui kuitenkin niin että kaikki toimii edelleen niinkuin pitää...
Minustä tämä mun ratkaisu oli helpompi tehdä kuin ottaa pakoputkisto irti ja ruveta hitsailemaan... mutta jokainen tekee tavallaan
Nämä olleet mulla 1.5vuotta eikä eml valo ole syttynyt kertaakaan sen jälkeen, joten olen ollut tyytyväinen tulokseen eikä tarvinnut nollata vikavaloa lainkaan
En nyt voi laittaa linkkiä koska tämä mun kapula ei tottele komentoja
Jos katoit ne mun asennus kuvat niistä paikoillaan niin se että V6:een kannattaa laittaa etummaiselle bankille suora sen öljynsuodatin kotelon takia ja takimmaiseen 90 asteen kulmalla oleva, koska lamdan johto ei muuten yllä..
Kiitos paljon linkistä ja neuvoista Jyri
Ei oo kallis kyllä, ja plug n play kai?!
Mulla ollut pitkään sen koodi, ei jaksa aina opcomilla käyttää muuten autoni toimii hyvin, päästöt erinomainen (sanoi kats insinööri) jne.
Pakko on kokeilla!
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
irYobYetaMis kirjoitti:Kiitos paljon linkistä ja neuvoista Jyri
Ei oo kallis kyllä, ja plug n play kai?!
Mulla ollut pitkään sen koodi, ei jaksa aina opcomilla käyttää muuten autoni toimii hyvin, päästöt erinomainen (sanoi kats insinööri) jne.
Pakko on kokeilla!
Anytime Chris
Samoin sinulle rasvanen apina
Oli helppo & halpa konsti
On plug n play... auto nosturille ja ruuvaat vaan lamdat irti ja adapterit tilalle ja niihin lamdat takas x 2 ja sammuu se hermovalo sen ansiosta pysyvästi... suosittelen.
Ittee silloin alussa se ärsytti, joten hommasin netistä sen laitteen jolla voi nollata vikakoodit ja sitä muutaman kerran käytinkin ja sen jälkeen se jäi tarpeettomaksi ja nyt on kerännyt 1.5 vuotta pölyä hyllyssä
Sain tuosta aiheesta viimevuonna useamman yv:n ja ilmeisesti on useampi V6 Vectran omistaja ollut tyytyväinen kun ei ole kuulunut mitään negatiivista sen jälkeen
Trinity kirjoitti:Sain tuosta aiheesta viimevuonna useamman yv:n ja ilmeisesti on useampi V6 Vectran omistaja ollut tyytyväinen kun ei ole kuulunut mitään negatiivista sen jälkeen
Formulatietäjä 2014
Adapterit tuli postissa jo aikaisemmin. just luin koodit, ja P0420 tuli, eli bank 1. What a ball ache pikkusen hankalampi vaihtaa lol mut ei mahdotonta
tuli pari muuta koodiakin, mut kun jälkeen lukee 'not present' ei kai oo mitään vakava P0300 ja P0306 not present, eli misfire cylinder 6 intermittent. En oo kyllä huomannut kertaakaan että mitään ois pihalla kun ajan.
Formulatietäjä 2014
Tuli mieleen et tuleeko katastuksessa hylky jos P0420 tai P0430 on present tilassa?
Just luin vikakoodit ja P0420 vika oli päällä. Katsastus lähenee... prkl
ja en ole vielä hommannut näitä adabtereita, vaik olis pitäny...
Riippuu autosi vuosimallista ja siitä meneekö pakukaasupäästöt arvoihin.
Jos OBD auto niin melko varmaan hylsy.
Jos ei oteta OBD-testiä ja pakokaasupäästöt on ok niin ei haittaa vaikka vikavalo palaisi.
On OBD auto. vm 2001.
Päästöt pitäis olla OK. Ainakin viime vuonna oli kun kävin katastaa ja oli kans sama ongelma tän vika koodin kanssa mut onneks oli kovat pakkaset ja vikavalo oli poissa näkyvistä.
Täytynnee käydä jollain korjaamolla ottamassa OBD mittaus ja kysästä et kelpaako lappu konttorilla.
Nyt on adabterit tilattu, saatu ja asennettu. Ajelin tossa parikymmentä kilometriä eikä vielä oo syttyny vikavalo.
Täytyy ajella paripäivää ja toivoo et vika olis nyt pois.
RasvanenApina kirjoitti:Nyt on adabterit tilattu, saatu ja asennettu. Ajelin tossa parikymmentä kilometriä eikä vielä oo syttyny vikavalo.
Täytyy ajella paripäivää ja toivoo et vika olis nyt pois.
Samat sanat! Vihdoin sain laitettu viime ti, ja ei vielä valo tullut vaikka on ollut enimmäkseen kaupunki ajo, ennen ois varmasti tullut jo. Peukalo pystyyn
Formulatietäjä 2014