C20xe turbotus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
sauli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sauli »

On 2003-12-15 21:22, turbobliz wrote:
vai nii, mä just ladoin menemään hankiliukkailla 50/50 4x4 päällä ja auto ei tee muuta kuin puskee.
No toi on sit jo ajotaidon puutetta. :smile:
Regno
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Regno »

Taitaa blitzin 4x4:n olla Japanin tuonti ja sillä on käyty Saksasa parikertaa suomalaista keskiverto calikkaa enemmän..
Kuva "Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

joo, kyllä se calican suhde on 60/40. kiva oli lauantaina pyöritellä suurhallin pihassa ympyrää sellasella muutaman metrin säteellä. kyllä siinä monella loksahti suu auki ja yhtäkkiä huomattii muitten käsijarrulla leikkijöitten siirtyneen sivummalle pelkästään seuraamaan meitä. :smile: sairaan näköistä menoa. en suosittele jos on humalaisia kyydissä. :grin:
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Ja tehkääpä kesällä kuivalla asfaltilla sama homma! Hyvähän se on talvella ja liukkailla suditella, mutta suditelkaapa samalla tavalla myös kuivalla.

Mä oon aina ollu sitä mieltä että jos ei auto kykene kesällä samanlaisiin suorituksiin kuin talvella tai muulla liukkaalla ei sillä tarvitse silloin suditella.

<font size=-1>[ This Message was edited by: JJ on 2003-12-16 12:59 ]</font>
sauli
'Senator'
'Senator'

Älä ny JJ nihkeile. :grin:
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

On 2003-12-16 12:53, JJ wrote:
Ja tehkääpä kesällä kuivalla asfaltilla sama homma! Hyvähän se on talvella ja liukkailla suditella, mutta suditelkaapa samalla tavalla myös kuivalla.

Mä oon aina ollu sitä mieltä että jos ei auto kykene kesällä samanlaisiin suorituksiin kuin talvella tai muulla liukkaalla ei sillä tarvitse silloin suditella.

<font size=-1>[ This Message was edited by: JJ on 2003-12-16 12:59 ]</font>
Asiaa... sutiminen kertoo ainoastaan alustan ja voimansiirron ongelmista. Auton suorituskyky on sitä, kun se menee nopeasti eteenpäin eikä jää vinkumaan paikalleen kuin täi tervaan.

Ainoa syy sudittaa on varikolta lähtiessä puhdistaa renkaat paskasta. Pyyhitäänhän sitä kengätkin sisään tullessa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: turbobliz on 2003-12-16 13:09 ]</font>
sauli
'Senator'
'Senator'

Ainoa syy sudittaa on varikolta lähtiessä puhdistaa renkaat paskasta. Pyyhitäänhän sitä kengätkin sisään tullessa.
Juu niinhän se rata-autoilussa menee. Mutta nyt oli kyse ihan vaan talvella autolla leikkimisestä. Mä oon ihan varma, että sulla ainakin kerran talvessa renkaat sutasee. Vai onko sulla niin hyvä alusta, ettei sudi ees jäällä? :grin:
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

On 2003-12-16 13:07, turbobliz wrote:

Asiaa... sutiminen kertoo ainoastaan alustan ja voimansiirron ongelmista. Auton suorituskyky on sitä, kun se menee nopeasti eteenpäin eikä jää vinkumaan paikalleen kuin täi tervaan.

<font size=-1>[ This Message was edited by: turbobliz on 2003-12-16 13:09 ]</font>
Näinhän se on, mutta joka tapauksessa.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

joo, aika hyvä alusta saa kyl olla, jos fysiikan laitkaan eivät enää tehoa. :grin: :grin: :grin:
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-12-16 13:32, sauli wrote:
Juu niinhän se rata-autoilussa menee. Mutta nyt oli kyse ihan vaan talvella autolla leikkimisestä. Mä oon ihan varma, että sulla ainakin kerran talvessa renkaat sutasee. Vai onko sulla niin hyvä alusta, ettei sudi ees jäällä? :grin:
no ei tosiaankaan :grin:. Tuossa suljentun alueen sudittelussa on kyllä se hyvä puoli, että oppii jossainmäärin tuntemaan auton mekanismit liukkaalla ja siten ehkä edistää jopa liikenneturvallisuutta, kunhan ei ruuhkassa pelleile samalla tavalla...

Tekisi hyvää monille... varsinkin niille urpoille joille talven ekat liukkaat tulee yllätyksenä kun ei absin paukkuminen enää pelasta.
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

ostakaa Skyline ja siihen kilpakytkin ja virityssarja

tai UR-quattro ja samat jutut

sitten sutii kesälläkin neljällä pyörällä pientä ympyrää :smile:

eri asia onko se tarpeen mutta onhan se näyttävän näköistä
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

taitaa muuten nekin sutia vain kolmella pyörällä...

:wink:
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Niin tai Mitsubishi evo6 tai 7 tai Subaru Impreza WRX STI.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Conaa.B.
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Conaa.B. »

Tai sitte ostaa tehokkaan takavedon, ni on hauskaa kesät-talvet! :grin: Vaikka se oma kyllä lepää tallissa talven...heh!
EDIT: On muuten vähän karannu offtopiciks!! :grin:

Kuva

<font size=-1>[ This Message was edited by: Conaa.B. on 2003-12-17 13:30 ]</font>
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

ihan mielenkiinnosta, mitä tuo harmaa manta on syönyt ?
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
Vastaa Viestiin