Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
tuskinpa tekee muuta kuin että kaasuläppä voi jumittua jos ajaa tasakaasulla pitemmän matkaa. näin b-asconassa. sittenhän huomaat jos kadetissa käy samoin
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
ja se kaasuläppä jäätyy kyllä muusta syystä kuin tuosta vapaavirtaussuodattimesta, esim. huohotus. Ja jäätyishän se sitten ihan normaalin suodattimen johdostakin jos se sitä kautta pääsisi jäätymään.
Jos välttämättä haluaa alkaa kikkaileen noilla "paremmin virtaavilla" filsuilla, niin viisain vaihtoehto mun mielestä on hommata vakiokoteloon sopiva paneeliputsari, ja järjestää koteloon tuleva ilma jostain maskin takaa (tosin GSi:ssä se taitaakin tulla jo jostain puskurin alta/takaa alkuperäisenä).
ja talven ajan kannattaa se läppärungon vesikierto/lämmitys pitää toimintakunnossa, ehkäisee sitä mahdollista kaasuläpän jäätymistä.
Ajattelin tehdä sellainen virityksen että laitan pakosarjan päältä jonkunlaisen letkun/putken filtsun luokse jolloin ehkä vois tulla tätä lämmintä ilmaa filtsulle. Oiskohan tossa nyt järkeä?
Mun mielestäni pitäisi riittää, että läppärungon lämmitysvedenkierto on kunnossa. Ainakin omassa lämmittää todella hyvin. Kesällä voi tietysti ottaa pois toiminnasta, jos luulee sillä jotain hyötyä saavansa, mutta talvella ehdottomasti ainakin käyttöautossa pidän itse toiminnassa. Tai sitten voi laittaa turbon…