Calibran jarrupalojen varoitusvalo tms.
Moi,
Katsastusmies rupesi rutisemaan että pitäisi se keltainen jarrupalojen kuluneisuutta tms. indikoiva tuikku saada sammumaan ( mulla on joku anturi tms. varmaan paskana )
Auto kun jarruttelee ihan hyvin ja kaikki jarruarvot olivat ihan kohillaan katsastuksessa...
Ajattelin että jos nappasen sen valon pois toiminnasta, niin tietääkös joku minkä värisen johdon napsasen sivareilla poikki ja mistä kohtaa =O)
Tietty ratin ja kojelaudan irrotus + purku + polttimon poisto jonka jälkeen koko paskan kasaus takaisin olisi yksi vaihtoehto...mutta laiska kun olen....
Autona -90 Calibra 2.0i 8v
Tattis!
Make
Katsastusmies rupesi rutisemaan että pitäisi se keltainen jarrupalojen kuluneisuutta tms. indikoiva tuikku saada sammumaan ( mulla on joku anturi tms. varmaan paskana )
Auto kun jarruttelee ihan hyvin ja kaikki jarruarvot olivat ihan kohillaan katsastuksessa...
Ajattelin että jos nappasen sen valon pois toiminnasta, niin tietääkös joku minkä värisen johdon napsasen sivareilla poikki ja mistä kohtaa =O)
Tietty ratin ja kojelaudan irrotus + purku + polttimon poisto jonka jälkeen koko paskan kasaus takaisin olisi yksi vaihtoehto...mutta laiska kun olen....
Autona -90 Calibra 2.0i 8v
Tattis!
Make
Sivuleikkurit kojetaulun alla kannattaa kyllä unohtaa. Vaihtoehtoja on parikin: Eli ensin otat etupyörät pois, kulumisvaroittimet kouraan ja koitat vastusmittarilla kumpi vai onko molemmat niistä rikki. Toiminta varoittimella on perin yksinkertainen: Johto katkeaa palojen kohdalta kun jarrupalat tarpeeksi loppu, eli jos navat ovat yhteydessä toisiiinsa, on anturi kunnossa. Sitten ne kaksi vaihtoehtoa: Joko haet paikallisesta Opel-liikkeestä uuden tunnistimen(Ei tule uusien palojen mukana) hintaan 19€ tai ohitat koko anturin yhdistämällä johdot toisiinsa.
-
juzatheman
- 'Senator'

Eli onko asia niin, että kun ekan kerran kulumisvaroittimen valo syttyy, on anturit entiset? Mulla on -96 Ompussa sama juttu, tosin kulumisesta ilmoittaa ajotietokone. Kaikki kuluvat jarruosat on uusittu, lukuun ottamatta noita kulumisvaroittimia...On 2003-12-02 18:41, Uhtua wrote:
Toiminta varoittimella on perin yksinkertainen: Johto katkeaa palojen kohdalta kun jarrupalat tarpeeksi loppu, eli jos navat ovat yhteydessä toisiiinsa, on anturi kunnossa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Psycho on 2004-02-23 09:45 ]</font>
Mulla on kans palojen vaihot edessä, mutta se varoitusvalo ei pala koko ajan. Eli välillä palaa ja välillä ei. Jos johdot ois poikki niin pitäs palaa koko ajan? Tänään tsekkasin palat ja levyt ja todellakin ovat vaihdon tarpeessa. Mielenkiintoista vaan jos tuo anturi perustuu johtojen katkeamiseen niin miten se välilä palaa ja välillä ei... liekkö sitten virta kulkee välillä jostain muualta??? 
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rieskale on 2004-02-28 00:12 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rieskale on 2004-02-28 00:12 ]</font>