Calibran jarrupalojen varoitusvalo tms.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Moi,

Katsastusmies rupesi rutisemaan että pitäisi se keltainen jarrupalojen kuluneisuutta tms. indikoiva tuikku saada sammumaan ( mulla on joku anturi tms. varmaan paskana )
Auto kun jarruttelee ihan hyvin ja kaikki jarruarvot olivat ihan kohillaan katsastuksessa...

Ajattelin että jos nappasen sen valon pois toiminnasta, niin tietääkös joku minkä värisen johdon napsasen sivareilla poikki ja mistä kohtaa =O)
Tietty ratin ja kojelaudan irrotus + purku + polttimon poisto jonka jälkeen koko paskan kasaus takaisin olisi yksi vaihtoehto...mutta laiska kun olen....

Autona -90 Calibra 2.0i 8v

Tattis!

Make
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

mikset vaihda paloja missä tulee uudet johdot mukana :grin:
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

No autossa kun on ihan uudet jarrupalat...
Eipä oikein jaksaisi vaihdella...

Make
sauli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sauli »

Ja jos niistä on ne anturit hajalla (niinkuin mulla :wink: ), niin ne maksaa suht koht paljon. Eikä niillä mitään tee, jos ite tietää missä kunnossa jarrut ovat.

<font size=-1>[ This Message was edited by: sauli on 2003-12-02 15:53 ]</font>
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Sivuleikkurit kojetaulun alla kannattaa kyllä unohtaa. Vaihtoehtoja on parikin: Eli ensin otat etupyörät pois, kulumisvaroittimet kouraan ja koitat vastusmittarilla kumpi vai onko molemmat niistä rikki. Toiminta varoittimella on perin yksinkertainen: Johto katkeaa palojen kohdalta kun jarrupalat tarpeeksi loppu, eli jos navat ovat yhteydessä toisiiinsa, on anturi kunnossa. Sitten ne kaksi vaihtoehtoa: Joko haet paikallisesta Opel-liikkeestä uuden tunnistimen(Ei tule uusien palojen mukana) hintaan 19€ tai ohitat koko anturin yhdistämällä johdot toisiinsa.
juzatheman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja juzatheman »

kannatan vaihtoehtoa ohitus.
itse olen ohittanut kyseiset asiat
piuhat liittää vaan yhteen niin ei valot killittele.

itse en kysistä toimintoa tarvitse!
kyllä mä olen ainakin tietoinen mun jarrupalojen riittävyydestä.
kun tarpeeks usein huoltaa välttyy ongelmilta.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Moi,

No tulipa sitten eilen ohitettua noi
anturit ja sammuihan se tuikku sieltä mittaristosta....

Tattista vaan raadille......

-Make-
CaliSport
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja CaliSport »

Onko normaalia että kun calibran käynnistää niin jarrujen valo jää palamaan (taitaa olla keltainen valo) ja kun kerran painaa jarrua niin sammuu eikä enää syty ajossa. Jarrut toimii moitteettemasti. Mikä kyseisen valon tarkoitus on? Kuuluuko asiaan? Ja auto on 8v -91
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

jep mulla kans syttyy sama valo kun käynnistää mutta kun painaa jarrua niin se sammuu auto meni katsastuksesta läpi ja jarrut toimii hienosti eli onko tuo ihan terve toiminta????
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Normaali juttu. Tarkistaa onko jarruvalot takana kunnossa. Jos jarruvalo on palanut jää valo palamaan.
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

jeppa kiitti...
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycho »

On 2003-12-02 18:41, Uhtua wrote:
Toiminta varoittimella on perin yksinkertainen: Johto katkeaa palojen kohdalta kun jarrupalat tarpeeksi loppu, eli jos navat ovat yhteydessä toisiiinsa, on anturi kunnossa.
Eli onko asia niin, että kun ekan kerran kulumisvaroittimen valo syttyy, on anturit entiset? Mulla on -96 Ompussa sama juttu, tosin kulumisesta ilmoittaa ajotietokone. Kaikki kuluvat jarruosat on uusittu, lukuun ottamatta noita kulumisvaroittimia...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Psycho on 2004-02-23 09:45 ]</font>
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Juurikin niin. Kun piuha katkeaa niin se on paha rakentaa enää entiseen malliinsa.
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycho »

Onkohan taas rahastuksen makua? Luulis, että tavallinen maakontakti jarrulevyn kautta toimis yhtä hyvin, eikä tarvis vaihtaa anturia joka kerta.
Rieskale
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

Mulla on kans palojen vaihot edessä, mutta se varoitusvalo ei pala koko ajan. Eli välillä palaa ja välillä ei. Jos johdot ois poikki niin pitäs palaa koko ajan? Tänään tsekkasin palat ja levyt ja todellakin ovat vaihdon tarpeessa. Mielenkiintoista vaan jos tuo anturi perustuu johtojen katkeamiseen niin miten se välilä palaa ja välillä ei... liekkö sitten virta kulkee välillä jostain muualta??? :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Rieskale on 2004-02-28 00:12 ]</font>
Vastaa Viestiin