Hiekkalaatikkokeskustelu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Antti H
OCF Member 2017

Re: Hiekkalaatikko keskustelu

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Emännän autossa nankang ns-2 pari kesää alla ja menee viel kolmaskin. Kestipä renkaat ajaa viime kesänä kuopion radallaki. Yllätyin märkäpidosta kun sai painaa niin lujaa mutkiin kun uskalsi.
Omassa autossa oli edelliset goodridet ja ei minkäänlaista ratapitoo, sulivatkin yhdessä paäivässä vaihtokuntoon.
Nyt alla on fullwayt. Ei vielä ainakaan moitittavaa, katotaan kesällä kuopiossa kestääkö rengas :D
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Antti H kirjoitti:Yllätyin märkäpidosta kun sai painaa niin lujaa mutkiin kun uskalsi.
Riippuu varmaan asfaltin laadustakin, kun mitä itse ajoin kaverin autolla jossa ns-2:t tässä ihan kaduilla, kehä ykkösellä, tuusulanväylällä ym. niin märkäpito oli arvaamaton eikä mitenkään kehuttava, luisuun lähti äkkinäisesti ja luisun hallinta oli kovin epämääräistä. Voihan nuo toki olla automallin omituisuuksiakin, se kun oli bmw e36 :)
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Mulla oli Nankang XR611, tms. ja ensimmäiset kaksi kesää pito oli hyvä, mutta kolmantena kesänä märkäpito oli kadonnut vaikka kumeissa yhä hyvin pintaa olikin.
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Simo kirjoitti:
Antti H kirjoitti:Yllätyin märkäpidosta kun sai painaa niin lujaa mutkiin kun uskalsi.
Riippuu varmaan asfaltin laadustakin, kun mitä itse ajoin kaverin autolla jossa ns-2:t tässä ihan kaduilla, kehä ykkösellä, tuusulanväylällä ym. niin märkäpito oli arvaamaton eikä mitenkään kehuttava, luisuun lähti äkkinäisesti ja luisun hallinta oli kovin epämääräistä. Voihan nuo toki olla automallin omituisuuksiakin, se kun oli bmw e36 :)
Juu ei noissa omissakaan märkäpito ollu ainakaa parin vuoden jälkeen mikään kehuttava, tosin eipä tuota normaaliajossa huomannut.
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

Onko niitä kesärengas testin tuloksia jossaki nähtävänä? Pitäs pari kesärengasta ostaa nii tietäs mitä laittaa.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

^ http://www.rengasvertailu.fi/rengastest ... gastestit/

Jokohan sitä ens viikolla ruuvailis kesätassuja alle?
juzze
OCF Member 2020

Kiitti, löysinki tuon jo itse kun käytin kerran googlea :D Pitää laittaa nuo Goodyearit nii onpahan hyvät.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
kelkkasilli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kelkkasilli »

Ihme soopaa ne ihmiset keksii.. esim anoppi aina vittuilee että hällä on joku 90 lukunen nissani(jota haukun aina datsunuksi) ja on kuulemma niin kova laite kun on ketjuvetonen jakopää :D voi sitä yllätystä kun sillä samalla ketjulla ajetaan aina vaan ja se pomppaa hampaan pari..Eihän se ite siitä mitään älyäiskään mutta kun myyjä ja sen ukko on sanonu että huolto vapaa..paskan marjat. opelin 20ne on huoltovapaa..sen saa ihan vapaasti huoltaa sitten kun huvittaa tai hihna hajoaa. Esim mulla kerran meni hihna muusiksi kun kiihdyttelin rajotinta vasten, kotia tultiin sitten rullaamalla :D mutta uus hihna kiinni ja sen jälkeen no problem. Ja kuulemma kova kulkemaan se datsuni kun on kaks litranen..itse asiassa tuo mun opelin moottorikin on yhtä tehokas ja enempi vääntöä+painoa n.200kg vähempi :D tosin toinen maksoi datsunista 3000 ja minä maksoin 390e..siitä voi itse kukin päätellä kummassa on parempi hinta laatu/suhde. Molemmat vasta katsastettuja
juzze
OCF Member 2020

kelkkasilli kirjoitti:Ihme soopaa ne ihmiset keksii.. esim anoppi aina vittuilee että hällä on joku 90 lukunen nissani(jota haukun aina datsunuksi) ja on kuulemma niin kova laite kun on ketjuvetonen jakopää :D voi sitä yllätystä kun sillä samalla ketjulla ajetaan aina vaan ja se pomppaa hampaan pari..Eihän se ite siitä mitään älyäiskään mutta kun myyjä ja sen ukko on sanonu että huolto vapaa..paskan marjat. opelin 20ne on huoltovapaa..sen saa ihan vapaasti huoltaa sitten kun huvittaa tai hihna hajoaa. Esim mulla kerran meni hihna muusiksi kun kiihdyttelin rajotinta vasten, kotia tultiin sitten rullaamalla :D mutta uus hihna kiinni ja sen jälkeen no problem. Ja kuulemma kova kulkemaan se datsuni kun on kaks litranen..itse asiassa tuo mun opelin moottorikin on yhtä tehokas ja enempi vääntöä+painoa n.200kg vähempi :D tosin toinen maksoi datsunista 3000 ja minä maksoin 390e..siitä voi itse kukin päätellä kummassa on parempi hinta laatu/suhde. Molemmat vasta katsastettuja
Tuohon kolmen tonnin hintaan tai yli ei taia ysäriltä yltää ko skylinet ja muut sekä "maasturit". Tietenki jos oikein pienillä kilometreillä nii asia erikseen.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
kelkkasilli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kelkkasilli »

Ei ollu kun 200tkm ajettu ihan tavallinen almera
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Continental Premium Contact 5. ~8000 km ajettu ja eturenkaissa enää 5,5 mm :peukku:
Enpä taida ostaa toisia samanlaisia.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Zafira kirjoitti:Continental Premium Contact 5. ~8000 km ajettu ja eturenkaissa enää 5,5 mm :peukku:
Pehmeän seoksen huonoja puolia.
Jos haluat kulutuskestävyyttä, niin joudut siitä pidosta tinkimään...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

Zafira kirjoitti:Continental Premium Contact 5. ~8000 km ajettu ja eturenkaissa enää 5,5 mm :peukku:

Ks. tämä => http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &#p1939131
"eipä siis ihme että auton alle "suli" parissa kesässä Continental Premiun Contact 2 (205/55-16 TW=280?"

P.S Mitä parempi nopeusluokka sitä pehmeämpi rengas noin yleensä
UTQG arvoista
Goodyear Efficient Grip - TW 340 vs Michelin Defender - TW 820!!
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja seeklima »

Zafiran alla olevista Roadstone N3000:sta negatiivista palautetta itellä, eturenkaat kuluneet viime kesänä niin paljon, että pintaa on vain 3mm, takarenkaissa on 6mm. Kyllähän niillä tietenkin on ajettu 10tkm ja on voitu ehkä pikkuisen ajotyylilläkin niitä kuluttaa lisää. Mutta vaihdoin noi vähemmän kuluneet eteen, koska kuluvat sitten huonompi pintaiset takana hitaammin. Jos vaikka loppukesään pääsis ilman uusintaa.

Seuraavissakin renkaissa se hinta tulee olemaan yksi tärkeimmistä kriteereistä.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

seeklima kirjoitti:Zafiran alla olevista Roadstone N3000:sta negatiivista palautetta itellä, eturenkaat kuluneet viime kesänä niin paljon, että pintaa on vain 3mm, takarenkaissa on 6mm. Kyllähän niillä tietenkin on ajettu 10tkm ja on voitu ehkä pikkuisen ajotyylilläkin niitä kuluttaa lisää. Mutta vaihdoin noi vähemmän kuluneet eteen, koska kuluvat sitten huonompi pintaiset takana hitaammin. Jos vaikka loppukesään pääsis ilman uusintaa.

Seuraavissakin renkaissa se hinta tulee olemaan yksi tärkeimmistä kriteereistä.
Paskoja renkaita ja laittaa vielä siloset taakse. Lapset kyytiin ja turvallisia kilometrejä vesisateessa :peukku:
Vastaa Viestiin