Calibra 16v 4x4. akunmerkkivalo palaa??
-
takapajula
- 'Agila'
Calibra 16v 4x4. akunmerkkivalo palaa??
Terve. Siis yllä mainitun auton omistan ja kuten otsikossa lukee niin akunmerkkivalo palaa ajossa. Lähetään siis alusta: käynnistän ja auto käy hyvin, tosin mittaristosta kiekka/lämpö ja bensa mittari pimeenä (akussa jännite 11,5v). Laitan valot päälle, ei mitään vaikutusta (jännite edelleen sama). Polkasen kaasua jonnekki n 2000rpm ja akun merkkivalo syttyy (jännite pomppaa 14,4v) sen jälkeen lataa normaalisti, merkkivalo palaa edelleen (mittarit edelleen pimeenä). Akussa jännite auton olleessa sammutettuna 12v. Autolla pystyy normaalisti ajamaan, mutta olis mukava saada kuntoon kyseinen vika.
Aikasemmin palo öljy valo joka ittestään katosi, mutta en usko että sillä olis tässä akun valon kanssa mitään yhteistä.
Hiilisillan olen vaihtanu ja maapintoja raaputellu, muttei tunnu auttavan. Tutuilta on tullu jos jonkinlaista neuvoa muttei vielä olla niillä päästy eroon viasta. Jos kuulostaa tutulta niin apuja/neuvoja otetaan vastaan.
Aikasemmin palo öljy valo joka ittestään katosi, mutta en usko että sillä olis tässä akun valon kanssa mitään yhteistä.
Hiilisillan olen vaihtanu ja maapintoja raaputellu, muttei tunnu auttavan. Tutuilta on tullu jos jonkinlaista neuvoa muttei vielä olla niillä päästy eroon viasta. Jos kuulostaa tutulta niin apuja/neuvoja otetaan vastaan.
Re: Calibra 16v 4x4. akunmerkkivalo palaa??
minulla vectra teki aikoinaan samaa. vaihdoin laturin, ei vaikutusta. sitten vaihdoin jännitteensäätimen mittaristoon niin ongelma hävisi. sittemmin täällä on sanottu ettei se vaikuta latauksen merkkivaloon ja että vika korjautui kun heiluttelin johtoja mittariston takana. aloita sinäkin purkamalla mittaristo esille ja tarkasta ettei siellä ole mitään irtonaisen näköistä liitosta
- kadett90
- OCF Member 2024

Tarkista nyt aluksi vaikka että onko sulake F2 ehjä.takapajula kirjoitti:Terve. Siis yllä mainitun auton omistan ja kuten otsikossa lukee niin akunmerkkivalo palaa ajossa. Lähetään siis alusta: käynnistän ja auto käy hyvin, tosin mittaristosta kiekka/lämpö ja bensa mittari pimeenä (akussa jännite 11,5v). Laitan valot päälle, ei mitään vaikutusta (jännite edelleen sama). Polkasen kaasua jonnekki n 2000rpm ja akun merkkivalo syttyy (jännite pomppaa 14,4v) sen jälkeen lataa normaalisti, merkkivalo palaa edelleen (mittarit edelleen pimeenä). Akussa jännite auton olleessa sammutettuna 12v. Autolla pystyy normaalisti ajamaan, mutta olis mukava saada kuntoon kyseinen vika.
-
takapajula
- 'Agila'
tuosta mittariston jännitteen säätimestä luin itekki täältä keskusteluista. minkä näkönen molikka se on?
Sulakkeitakin olen kattellu, mutta jos sitä tännään illalla perehtyis vähän paremmin
Sulakkeitakin olen kattellu, mutta jos sitä tännään illalla perehtyis vähän paremmin
Se säädin vai tasainko se on niin on kolme jalkainen musta lituska joka tulee toisesta päästään kiinni ruuvilla. Ne jalat tulee kiinni liittimiin. Pituus pari sentti, leveys sentti
-
takapajula
- 'Agila'
ok. tietää mitä alkaa ettimään ku illalla alan purkamaan sisustaa. kiitos.
-
takapajula
- 'Agila'
juu alko mittari pelaamaan.
olis vielä tämmönen juttu, missä lämmössä flekti lähtee pyörimään? sulakkeitakin kattelin eikä siellä ollu ees pohjia mihin laittaa sulaketta.
olis vielä tämmönen juttu, missä lämmössä flekti lähtee pyörimään? sulakkeitakin kattelin eikä siellä ollu ees pohjia mihin laittaa sulaketta.
- kadett90
- OCF Member 2024

Mikä siä oli vikana?takapajula kirjoitti:juu alko mittari pelaamaan.
-
sedan c18xe
- 'Senator'

riippuu jäähyttäjässä olevasta flektin anturista missä lähtee mutta
karkeesti arvioiden jossai 95 paikkeilla varmaan pitäs lähtee
flektin sulakkeet taitaapi olla konehuoneen puolella siinä boksissa
ainakin yksi semmoinen maxi sulake on flektille siellä..
karkeesti arvioiden jossai 95 paikkeilla varmaan pitäs lähtee
flektin sulakkeet taitaapi olla konehuoneen puolella siinä boksissa
ainakin yksi semmoinen maxi sulake on flektille siellä..
-
takapajula
- 'Agila'
Rovaniemellä suomen varaosakeskuksella vaihtoivat sen jännitteen säätimen sinne mittariston taakse, mutta kun kytkin mittariston kiinni niin mikään ei pelaanu ja aloin uudestaan tarkistaan sulakkeita niin ylärivin toinen vasemmalta oli palanu. tiiä sitten koska on palanu, mutta ehjä oli sillon kun vikaa aloin ettimään. epäilen jotain virtapiikkiä mittarin takasin laiton yhteydessä.
moottori ei ole vielä kertaa nostanu niin korkeelle lämpöjä ku olen sisälämppärillä niitä aina laskenu ennen sammutusta ja parkissa pietän puhallinta päällä.
moottori ei ole vielä kertaa nostanu niin korkeelle lämpöjä ku olen sisälämppärillä niitä aina laskenu ennen sammutusta ja parkissa pietän puhallinta päällä.