20SEH ja turbotus...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Nea
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nea »

Elikkäs meikäläisen E Kadettiin on tulossa nyt kuun lopussa turbo ja kyselisin pari kysymystä. Muistaakseni vakio SEH:i koneen suuttimet riittivät n. 150hv:n tietämille, eli kuinka isot suuttimet pitää hommata että riittää reilun 200hv:n tehoille? Ja mites vakio bensapumppu, riittääkö tuotto vai pitäiskö hommata suosiolla isompi? Mitä lisäyksiä/muutoksia Motronic 4.1 vaatii turbotuksen yhteydessä?
ccc
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ccc »

Laske noin 5cc/hv eli (200x5)/4 suutinta = 250cc. Bensapumppu kannattaa vaihtaa kisa-mallin pumppuun (autoracing) ja lisäksi tarviit toisenlaisen bensapaineensäätimen.

Motronic pitää muuttaa toimimaan ahtopaineen mukaan (map-anturi), kysele Karalalta (Turbotec) muutostöistä. Toinen mahd. on laittaa normaali motronic ja lisäksi erillinen lisärikastus systeemi jolla saa syötettyä lisää mehua ja säädettyä sytkää.
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Kerropas mulle sitten kaikki muutokset mitä olet tehnyt/joutunut tekemään koneeseen/autoon että olet saanut sen toimimaan hyvin ja katsatettua. Itse olen kanssa suunnitellut omaan e-kadettiini turboa mutta taitaa mennä prosentit yli kun auto on tuotu suomeen muuttoautona ja siihen on jo tullut laitettua ja tehtyä kaikkea kivaa.
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

juu 250cc ainakin suutinkoko

bensanpaineensäädin mallia turbo
(reagoi ahtopaineeseen)

ohjelman muutos
ks-autosäätö tai unichip st-motors, toijalan autosähkö jne

MSD bensapumppu max 500hv
180l/h@3,4bar