20SEH ja turbotus...
Elikkäs meikäläisen E Kadettiin on tulossa nyt kuun lopussa turbo ja kyselisin pari kysymystä. Muistaakseni vakio SEH:i koneen suuttimet riittivät n. 150hv:n tietämille, eli kuinka isot suuttimet pitää hommata että riittää reilun 200hv:n tehoille? Ja mites vakio bensapumppu, riittääkö tuotto vai pitäiskö hommata suosiolla isompi? Mitä lisäyksiä/muutoksia Motronic 4.1 vaatii turbotuksen yhteydessä?
Laske noin 5cc/hv eli (200x5)/4 suutinta = 250cc. Bensapumppu kannattaa vaihtaa kisa-mallin pumppuun (autoracing) ja lisäksi tarviit toisenlaisen bensapaineensäätimen.
Motronic pitää muuttaa toimimaan ahtopaineen mukaan (map-anturi), kysele Karalalta (Turbotec) muutostöistä. Toinen mahd. on laittaa normaali motronic ja lisäksi erillinen lisärikastus systeemi jolla saa syötettyä lisää mehua ja säädettyä sytkää.
Motronic pitää muuttaa toimimaan ahtopaineen mukaan (map-anturi), kysele Karalalta (Turbotec) muutostöistä. Toinen mahd. on laittaa normaali motronic ja lisäksi erillinen lisärikastus systeemi jolla saa syötettyä lisää mehua ja säädettyä sytkää.
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Kerropas mulle sitten kaikki muutokset mitä olet tehnyt/joutunut tekemään koneeseen/autoon että olet saanut sen toimimaan hyvin ja katsatettua. Itse olen kanssa suunnitellut omaan e-kadettiini turboa mutta taitaa mennä prosentit yli kun auto on tuotu suomeen muuttoautona ja siihen on jo tullut laitettua ja tehtyä kaikkea kivaa.