Opel Corsa perheautona ??
Re: Opel Corsa perheautona ??
Jos Corsa tulee vaan kakkosautoksi, niin dieselin ja bensan kannattavuusero voi olla siinä ja siinä? Bensavehkeessä saisi pitää ne penkit, vaikka sitten kaadettuna ja mahtuu koko perhe kyytiin tarvittaessa.
Astra Bertone -04
Calibra V6
Kadett C 1.2 Automatic -77
Kadett D "GT-E" -83
Corsa A - ralli malli
Calibra V6
Kadett D "GT-E" -83
Corsa A - ralli malli
Jos se ero on niin pieni,pitääkö se bensakone olla joku 1,0 litrainen? Muuten tuokin kyllä kuullostaa hyvältä..
Minkäverran niitä kilometrejä sitten tulee, jos meinaat oikeasti tuossa säästämään alkaa? Ei kai tuommonen mondeokaan edes kyläpyörityksessä vie enempää kuin kympin satasella, ja joku diisselikorsa sitten sen 7 litraa. Ei oikein aukea mulle kyllä, toki ymmärrän että haluaa taunuksesta eroon, mutta ei kyllä suuria rahallisia säästöjä ole tiedossa jos mun käsitys kakkosautosta (siinä kymppitonni tai alle vuoteen tulee kilsoja) on lähelläkään totuutta.Gearbox kirjoitti:Niin siis tuo Corsahan olisi ollut lähinnä vaimon kauppakassina ja kakkosautona. Ykkösautona toimii ihan toinen kulkine. Nykyinen kakkosauto on -97 Mondeo 1.6 benakoneella,ja se vie vähän liikaa löpöä. Eli autossa matkustelisi lähinnä vaimo,lapsi ja mahdollisesti kärryt takaluukussa. Mikähän mahdollisimman pieniruokainen auto olisi teidän mielestänne asiallinen ko käyttöön??
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Tätä juuri meinasin. Ottaa vielä huomioon ne dieselin (pienetkin) käyttövoimaverot ja muutoskatsastukset ja kaksipaikkaisuuden. 1.2 tai 1.4 Corsa on kuitenkin suht pienikulutuksinen. Mondeosta kannattaa päästä eroon, siinä ollaan oikeilla jäljillä.m.k kirjoitti:Minkäverran niitä kilometrejä sitten tulee, jos meinaat oikeasti tuossa säästämään alkaa? Ei kai tuommonen mondeokaan edes kyläpyörityksessä vie enempää kuin kympin satasella, ja joku diisselikorsa sitten sen 7 litraa. Ei oikein aukea mulle kyllä, toki ymmärrän että haluaa taunuksesta eroon, mutta ei kyllä suuria rahallisia säästöjä ole tiedossa jos mun käsitys kakkosautosta (siinä kymppitonni tai alle vuoteen tulee kilsoja) on lähelläkään totuutta.Gearbox kirjoitti:Niin siis tuo Corsahan olisi ollut lähinnä vaimon kauppakassina ja kakkosautona. Ykkösautona toimii ihan toinen kulkine. Nykyinen kakkosauto on -97 Mondeo 1.6 benakoneella,ja se vie vähän liikaa löpöä. Eli autossa matkustelisi lähinnä vaimo,lapsi ja mahdollisesti kärryt takaluukussa. Mikähän mahdollisimman pieniruokainen auto olisi teidän mielestänne asiallinen ko käyttöön??
Astra Bertone -04
Calibra V6
Kadett D "GT-E" -83
Corsa A - ralli malli
Calibra V6
Kadett D "GT-E" -83
Corsa A - ralli malli
Ristus mikä urpo taas kyselemässä... (ihan vaan viitaten sinun edelliseen)Gearbox kirjoitti:Niin siis tuo Corsahan olisi ollut lähinnä vaimon kauppakassina ja kakkosautona. Ykkösautona toimii ihan toinen kulkine. Nykyinen kakkosauto on -97 Mondeo 1.6 benakoneella,ja se vie vähän liikaa löpöä. Eli autossa matkustelisi lähinnä vaimo,lapsi ja mahdollisesti kärryt takaluukussa. Mikähän mahdollisimman pieniruokainen auto olisi teidän mielestänne asiallinen ko käyttöön??
Viekö muuten paljonkin tuollainen bensa-auto tuota dieseliä? Tai oikeestaan polttoöljyä.
OCF-foorumin säännötviki kirjoitti:Ristus mikä urpo taas kyselemässä...
Käyttäytyminen ja viestien kirjoitus
1. Jokainen voi kirjoittaa Opel Club Finlandin keskustelufoorumille rekisteröityään käyttäjätunnuksen, mutta välttäkää turhia viestejä.
2. Aiheista voi keskustella, mutta henkilökohtaisuuksiin ei saa mennä. Muiden käyttäjien solvaaminen on kielletty.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=173642
F tai G astra 1.6 8v moottorilla on aika kova sana. Kohtuullinen bensankulutus ja edulliset osat / huollot.Gearbox kirjoitti: Mikähän mahdollisimman pieniruokainen auto olisi teidän mielestänne asiallinen ko käyttöön??
Ristus mikä urpo taas kyselemässä... (ihan vaan viitaten sinun edelliseen)
Viekö muuten paljonkin tuollainen bensa-auto tuota dieseliä? Tai oikeestaan polttoöljyä.[/quote]
Kaipailen lähinnä asiallisia vastauksia,eikä sulta niitä ole koskaan saanut,joten sovitaanko,ettet kirjottele mun kysymyksiin enää näsäviisauksiasi jooko ?
Viekö muuten paljonkin tuollainen bensa-auto tuota dieseliä? Tai oikeestaan polttoöljyä.[/quote]
Kaipailen lähinnä asiallisia vastauksia,eikä sulta niitä ole koskaan saanut,joten sovitaanko,ettet kirjottele mun kysymyksiin enää näsäviisauksiasi jooko ?