Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Väännön suhteen olen elänyt kuvitelmassa 196nm. Muistanenko väärin vai mikä lie.. Ja jos kyseessä Vectra a 2000 niin huippuja 217 ja kulutus 5,7 7,2 10,0.
<font size=-1>[ This Message was edited by: jamo81 on 2003-12-08 11:35 ]</font>
Huomatkaa, että teho- ja vääntökäyrästössä on myös B-Vectran koneita ja se on suuntaa-antava eikä tarkka, koska kierrokset on tuossa vain 500 rpm:n tarkkuudella.
Vääntö on speksin mukaan 196 ja teho 150 ja huippuja 220 on luvattu tuollaiselle. 245 kelasi Saksassa Autobahnilla omaan mittariin yli 200 tuhtta ajetulla vakiokoneella ja dynonkin mukaan oli alkuperäiset tehot tallella ainakin viime vuonna.
On 2003-12-09 18:58, nicke^2 wrote:
hmm... onnekkailla on ilmeisesti paremmat laatikot kun mulla, omassa 2000ssa '91 ~220 mittarissa hakkaa 5-vaihteella rajottimelle.
Kuulostaa oudolle, sillä ainakin kolmella eri autolla (Vectroja/Calibroja joissa C20XE moottorina) on tuo 240 saatu omaan mittariin aivan kierroslukumittarin punarajalla. Todellista tuosta tulisi jotain 220 joka onkin tehtaan lupaus. Tosin itse olen tuon mittarilukeman nähnyt vain kahdessa autossa, joissa pyöräkoko oli vakiota pienempi, kolmannessa vakiokokoiset pyörät, mutta nopeutta kelasivat nuo kaikki lähes täsmälleen saman verran Autobahnilla.
Siis rajoittaja ottaa jo 220 mittarinopeudessa viitosella? Tuo kuulostaa tiheältä jo tuon CR:n mukaan, mahtaisiko laatikko olla tiheämmäksi välitetty versio, sellaisiakin kun on liikkeellä.