Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Täällä on monessakin otsikossa käsitelty Vectrojen moottorin lämpöjä. Mutta edelleen on minulle jäänyt epäselväksi se että onko se tyyppivika että moottorin lämmöt ei mittarin mukaan nouse juuri sinisen alueen yläpuolelle? (Ajoin tänä aamuna 50km matkan keskinopeudella 70km/h ja lämmöt pysyivät alhaalla varsinkin kun olin liikkeessä, liikennevaloissa aina lämpömittari hieman nousi)
Ja kuten TODELLA usein, ihmiset valittavat että "voi hitsi kun mun autoni on kylmä talvella..." Yksi pirun hyvä neuvo siihen on että kokeiles ajaa vaikka pykälää pienemmällä vaihteella alkumatkasta, saatat yllättyä...
EDIT: Niin ja mulla ainakin nousee moottorin lämpötila "ihan normaaliksi" vaikka koneessa onkin tehokas öljynlauhdutin, enkä käytä kovillakaan pakkasilla mitään suojapahveja keulalla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: TheMan on 2003-12-23 01:45 ]</font>
itellä on vectrassa uus termostaatti ja valehtelematta norsun kokonen pahvi syylärin edessä ja ei oikeen nouse lämmöt. ei kaupungilla eikä matka-ajossa. ihan perseestä. vituttaa kylmissään ajella töihin.
auto -89 1.6
sellanenkin on ihan suositeltavaa että hakee GM:ltä sen termostaatin...ehkä hieman kalliimpi mutta toimii... ne tarvike termostaatit on samalta linjalta mutta 2.laatua..näin mulle kerrottiin ja tuli todistetuksi tarvike termostaatti oli koko ajan auki ja "hirttäny" kiinni..alkup-toimii!
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
yhdyn edelliseen kannattaa ostaa alkuperänen termostaatti niin toimii eikä maksa paljoo enemmän ku tarvike termostaatti gm alkuperäsessä tulee mukana se alumiininen härveli niin ei tarvi ku ottaa vanha pois ja uus tilalle
aika jännä homma haiskahtaa termarivialta.. minä ku olen ihmetelly omassa 1.8-97 lämpiää nopeesti ja puhaltaa sitte aivan sairaan kuumaa ilmaa suuttimista,oikeastaan ainut ihan oikeasti talvilämmin auto mitä mulla ollut.
Kyl se ainaki vähä aika sit oli sinisen alareunas ku kävin autol Puhallusilma on tarvittaessa melkeimpä tulikuumaa..
-15asteessa riittää 1-nopeus pitää kopin sopivan lämpösenä.
Näyttää termareissa olevan aika paljo kone kohtasii eroja.