Nii se paikallinen merkkiliike onnistu ryssimään remontin ihan kiitettävästi.
Työnvastaanottaja antoi hinnaksi stefan vaihdolle 494€ töineen ja osineen.
Työnvastaanottaja nimenomaan mainosti että minulle korjaus on siinämielessä hyvä, että vaihtotyön hinta on könttähinta meni siinä 4h tai 8h.
Arvioitu työaika heidän mukaan olisi 5,7h keskimäärin.
Töitä on vaihtelevasti tehty joten ei siinäkään ole kehumista, on tehty ylimääräistä työtä ja pari työhönkuuluvaa työsuoritusta on jätetty tekemättä.
Korjauskustannukset on kuitenkin laskussa 565,25€, työtä ei ollut laskutettu kiinteällä hinnalla niin kuin sovittiin vaan tuntitaksalla jotta saataisiin veloittaa lisäksi lisätöitä.
Ei siinä mitään jos korjauskustannuksien noususta olisi minulle informoitu, olisin maksanut laskun ilman mitään nurinoita tai marinoita.
Asiasta reklamoin huoltopäällikölle joka vain suomeks sanottuna jaarittelee tyhjää paskaa, eikä ota oikeastaan mihinkään mitään kantaa.
Huoltopäällikkö vielä kirjoittaa että pyrimme tekemään aina huollot sovitusti koska on kyse molemminpuolisesta luottamuksesta.
Tässä tapauksessa ei ole ilmoitettu/soitettu minulle millääntavalla kustannuksien muuttumisesta, vaikka nimenomaan moneen otteeseen niin vaadin heitä tekemään työtilauksen yhteydessä.
Auton avaimet kun vein liikkeen tiskille, sanoin vielä siinäkin uudelleen että autoon ei tehdä mitään ylimääräistä ilman että siitä ilmoitetaan minulle, avaimien vastaanottaja vielä totesi että,
"kyllä ne pojat soittaa jos jotain sovitusta poikkeavaa ilmenee"
Muutenkin työtilausta tehtäessä ois kaiket maalimat purettu autosta ellen olisi puuttunut siihen.
Työnvastaanottajalla ei ollut näitä töitä myydessä mitään käsitystä koko moottorista miten tai mistä se puretaan, vaan väitti kiven kovaa minulle että laakeripukin irroittaminen ei kestä kauaa, öljyt pois, öljypohja pois ja kaksi pulttia vain irroittaa jonka jälkeen laakeri pukki olisi irti puhdistusta ja uudelleen liimausta varten.
Mitähän se lasku olisi ollut sitten jos olisin suostunut siihen laakeripukin irroitukseen...?
Laakeripukin irrottamiseen ois pitänyt purkaa puoli moottoria; öljyt pois, jakopää purkaa, öljypohja, laakeripukkien alalohko 30kpl pultteja + jakopään pultit, yms...
Pikkasen enemmän purettavaa/kasattavaa kuin mitä valurauta lohkoisessa koneessa jonka mukaan työnvastaanottaja myös puhelimessa laski korjaus kulut...
No, siinä on nyt yksi liike mihin ei ole luottamista, tiskillä voidaan luvata mitä vaan ja laskukin voi olla ihan mitä vaan...
...ei tule vietyä autoa sinne remonttiin enää kertaakaan.
Pari muuta esimerkkiä myös...
Kaverille teki sama merkkiliike 1.6 16V Astra G:hen jakopään remontin kolmeen kertaan ennen kuin se alkoi toimimaan.
Ekan remontin jälkeen meinas uus jakoremmi mennä poikki muutaman kymmenen ajokilometrin jälkeen...
Kaverille vakuutusyhtiön maksamaa peltiremonttia tehtäessä naarmuttivat Omegan kyljen, autoa korjauksesta hakiessa odottikin 50€ lasku...?
Syy laskuun kuulemma oli että kuskin oven lukko ei toimi kunnolla, pitänyt tehdä säätötyötä 50€:lla eikä ko työstä ollut kukaan iloittanut mitään, se oli tehty mitään kyselemättä periaatteella että kyllä se sen maksaa...
Samassa remontissa oli tarkoitus jättää takaoveen vanha takaovenlista, siitä kuitenkin soitettiin ja kysyttiin että laitetaanko uusi kun vanha on huonokuntoinen.
Kaveri suostui siihen, jonka jälkeen huoltomies totesi että;
ompa hyvä, me kerettiin liimata siihen jo uusi lista paikalleen...