Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs mulla on 1.8 gt kadett ja ajattelin vaihtaa sihen myllyn. Mitenkäs helposti menis gsi kadetin 2.0 16v kone sinne? passaako kiinnikkeet suoraan vaan pitääkö muutella? Mites on vaihdelootan kans, meneekö sama vai pitääkö laittaa uus? Nyk. loota on gt:n vakio. Lisäilen kysymyksiä tänne sitä mukaan kun niitä tulee mieleen. Kiitoksia näin jo etukäeen
Oisko search mitään?
Jos laitat 2.0i 16V tekniikan niin silloin 1.8 autosi pitää vastata austaltaan, jarruiltaan ja voimansiirrolta tuota tehokkainta vertailumallia. Eli ainakin levyt taakse (vaihdat koko taka-akselin) ja F20-vaihteisto. Muistaakseni GSI16V mallissa oli 22mm vakaaja edessä.
18se myllyssä ois 112hv vakiona, en oo vielä varma ton myynnin kans. Mites on lueskelin vanhaa gti-lehteä jossa joku kaveri oli 1.6 (D? muna) kadettiin laittanu 2.0 8v tekniikan ja oli joutunu muuttaan aika paljon esim. kardaanitunnelia(?) ja vaihdelootan vivustoa. Eli johtuuko se siitä että se survo D-kadettiin ton vai joudunko mä myös muuttaan omasta noi? Ja search:a on käytetty
Tuleeko tosta mitään ongelmia &:n kanssa vai onko se että käy sitten muutoskatsastaan? Ja miten passaa apulaitteet (laturi+ muut hilppeet 18se koneesta c20xe koneeseen?)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Karppa12 on 2003-12-11 18:27 ]</font>
Jups tullu selailtua ja soiteltua purkaamoille ja kyseltyä gsi kadetin raatoa, meinaa vaan olla aika hukassa. Ilmoittelen kun jotain tapahtuu (vaikka ketään ei kiinnosta)
Mites on lueskelin vanhaa gti-lehteä jossa joku kaveri oli 1.6 (D? muna) kadettiin laittanu 2.0 8v tekniikan ja oli joutunu muuttaan aika paljon esim. kardaanitunnelia(?) ja vaihdelootan vivustoa. Eli johtuuko se siitä että se survo D-kadettiin ton vai joudunko mä myös muuttaan omasta noi? Ja search:a on käytetty
Ei tarvii muutella mitään myöskään D-kadettiin, jos lähtökohta on 1.6 isolohko. Eli ei muuta kuin kiinni.
Kannattaako tuollaista 20ne konetta sinne pistää, koska siinä on vaan 3hp enemmän kuin 18se koneessa? Samalla vaivalla sitten jo pistäisit 20seh tai 20xe koneen. Varmasti sellaisenkin jostain löydät.