Vikakoodin luku
Mulla tuo vecculi herjaa RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal. Vika ilmenee niin että moottori sammuu melkein joka kerta kun kytkimen painaa pohjaan. Aluksi luulin että vika on siinä kun vaihdoin vapaavirtaussuodattimen, mutta ecun vikakoodi kertoi aivan muuta. Toinen mitä meinasin on tuo tyhjäkäyntisäädin, mutta moottorinvikavalo syttyy aina sammuessa eikä mun tietääkseen tuolla tyhjäkäyntisäätimellä ole vikakoodia.
On 2002-08-06 07:16, veka wrote:
16-pin liittimen kuvan sai suurennettua ihan vaan klikkaamalla ja printtasin.
Oli vaan mun mielestä aika hämärä toi kuva koska itsellä liitin on sulakerasiassa ja ulkomuodoiltaan erilainen eli sai hiukan arvailla missä on pin-1.
Otin digikameralla liittimestä kuvan ja lisäsin selitykset missä on mikäkin nasta.
"Ritarin" piti laittaa kuva sivulleen mut ei ole ainakaan vielä ilmestynyt.
Voit pistää sen stoben Alanille, sehän se on loistavat sivut väsänny
http://www.knighta.f9.co.uk/info/technical.htm
Se johtuukin siitä että auto sammuu ja jos on liikkeellä ni lähtee samantien uudestaan käyntiin. Jos sattuu olemaan vaikka liikennevaloissa ni siihen sammuu ja saa sahata jonkun sekunnin ennenkuin lähtee käyntiin.
Kamp.aks.pyör.nop. anturin vika rajoittaa kierrokset 4500 rpm:ään, en tiedä tekeekö nokka-akselin anturi saman, luultavasti.
Hyvä pointti...
Kamp.aks.pyör.nop. anturin vika rajoittaa kierrokset 4500 rpm:ään, en tiedä tekeekö nokka-akselin anturi saman, luultavasti.
Hyvä pointti...
Kaiken anturisähellyksen lisäksi huomasin eilen, että hieman yli 10 tuhatta ajettu jakopään hihna on lähes riekaleina! Keväällä vaihdettiin samalla tietty kiristimet yms.
Olin yhteydessä hihnan maahantuojaan ja sanoivat välittömästi, että se ei kulje suorassa, mutta ottavat sen viallisen hihnan vastaan ja tutkivat sen. Hihna harvemmin menisi noin pian ellei se kulje aivan vinossa. Hihnan vaihtaneessa liikkeessä taas sanottiin, että hihna on ollut vanha!
Ilmeisesti kuitenkin jotain on jäänyt löysälle vaihdon yhteydessä ja siitä johtuisi nuo vikakoodit??
Kyllä nyt rassaa

Olin yhteydessä hihnan maahantuojaan ja sanoivat välittömästi, että se ei kulje suorassa, mutta ottavat sen viallisen hihnan vastaan ja tutkivat sen. Hihna harvemmin menisi noin pian ellei se kulje aivan vinossa. Hihnan vaihtaneessa liikkeessä taas sanottiin, että hihna on ollut vanha!
Ilmeisesti kuitenkin jotain on jäänyt löysälle vaihdon yhteydessä ja siitä johtuisi nuo vikakoodit??
Kyllä nyt rassaa
Mikähän kone on kysessä??On 2002-08-09 13:44, B vekkuli wrote:
Kaiken anturisähellyksen lisäksi huomasin eilen, että hieman yli 10 tuhatta ajettu jakopään hihna on lähes riekaleina! Keväällä vaihdettiin samalla tietty kiristimet yms.
Kyllä nyt rassaa![]()
![]()
Jos x16xel ja siinä alumiininen moniurahihnan käyttöpyörä niin se saattaa kulua ja alkaa repimään jakohihnaa.

Nyt on näköjään tulleet ne kuvat liittimistä jotka lähetin, mm. 16-pin valokuva:
http://www.knighta.f9.co.uk/info/fault_ ... _codes.htm
------------------
Niin ja ohjeet ovat nyt hyvin yksinkertaiset
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra97 on 2002-08-11 11:09 ]</font>
http://www.knighta.f9.co.uk/info/fault_ ... _codes.htm
------------------
Niin ja ohjeet ovat nyt hyvin yksinkertaiset
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra97 on 2002-08-11 11:09 ]</font>
Eikös tuolla lontoon saitilla sanota, että testaus 56.5 moottorille pitää tehdä auton ollessa käynnissä? 0355 koodi tulee kun auto ei ole käynnissä, josta johtuen anturin arvoa ei voi lukea.
Mulla vectra b -98 on nyt väläytellyt tuota moottorin vika valoa jonkun kerran. virrat päällä antaa 0355 ja käynnissä ei mitään??
Mulla vectra b -98 on nyt väläytellyt tuota moottorin vika valoa jonkun kerran. virrat päällä antaa 0355 ja käynnissä ei mitään??
Niin no itsellä ei ainakaan pysty koodia lukemaan jos auto on käynnissä, kokeiltu on. Testerillä asia on sit varmaankin eri.
Itseäkin sekoitti toi homma mut Suomi24:n keskustelupalstalla joku Opel huollon asentaja kirjoitti et ei muuta kuin anturi vaihtoon ja niin tein, vika korjaantui.
Luultavasti sulla on sama juttu mut jos epäilyttää ni voithan viedä sen luettavaksi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra97 on 2002-09-17 07:26 ]</font>
Itseäkin sekoitti toi homma mut Suomi24:n keskustelupalstalla joku Opel huollon asentaja kirjoitti et ei muuta kuin anturi vaihtoon ja niin tein, vika korjaantui.
Luultavasti sulla on sama juttu mut jos epäilyttää ni voithan viedä sen luettavaksi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra97 on 2002-09-17 07:26 ]</font>