autossa ilmeni sellainen vaiva, että aina välillä pienen ajon noin. 5 - 10 km jälkeen nytkähti aivan kuin auto olisi sammutettu ja käynnistetty nopeasti uudelleen. Muuta vaivaa tästä ei ollut, paitsi että vikavalo jäi palamaan, kunnes taas käynnisti uudelleen.
Nyt, vikavalo syttyy joka kerta tietyn ajomäärän jälkeen mutta ei nytkähdä. Vaiva onkin se että lämpimänä ei käynnisty enää niin hienosti.
Välillä kuuluu käynnistettäessä myös aika kova ja ilkeä ääni moottorista. Startti on jokseenkin laiska, aivan kuin akku olisi huono. Akku ei kuitenkaan ole huono, eikä startissakaan pitäis olla vikaa. Kun vaan sitkeästi starttaa (joskus vouaten), niin pikkuhiljaa käynnistyy ja asiaa parantaa se että runttaa kaasun pohjaan tai polkee kaasua. Ilman kaasua ei oikein käynnisty. Startti pyörii vaan.
Tämä siis aina ilmenee kun kone on lämmin. Kylmänä hörähtää kuin palmun alta.
Sitä ilkeää ääntä ei kuulu aina, vain joskus. Ja välillä lämpimänä käynnistyy heti mutta sammuu saman tien jollei anna kenkää hetken aikaa. Kerran on myös sammunut stop risteykseen. Ja taas vaivoin käyntiin.
( autossa ei myöskään toimi koneen lämpö mittari)
Olen etsinyt ja lukenut täältä foorumilta tietoa ja kokemuksia, mutta mitään varmaa en ole löytänyt.
Vaihtoehtoja on moottorin lämpötila-anturi ? Ruiskun rele ?
Olen lukenut itse vikakoodit, ja sain tulokseksi vain 0335 eli kampiakselin asentotunnistin. Olen myös lukenut täältä että se antaa aina sen kun auto ei ole käynnissä mutta että autoa ei voi mitata jos on käynnissä ? !
Jos joku viisaampi pystyisi minua auttamaan, ettei minun tarvitse tuohon ruoskaan hirveästi rahaa, olisin kiitollinen !
Itse en ole mikään automekaanikko, enkä varsinkaan auto sähkäri.. phuuh. Talli on mutta työkalut hirveän puutteelliset.
Tietenkin, jos Itä-Uudellamaalla/Uudellamaalla asustelee joku keneltä ei vaivan korjaamiseen mene kuin hetki, niin voin tuoda vectran laitettavaksi ja korvata rahallisesti vaivan