Kammen pultti kiinni, vinkkejä?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Kammen pultti kiinni, vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Pitäis saada tuo kampiakselin alahihnapyörän pultti kiinni mielellään koneen ollessa irtaallaan. Käytössä ei ole tarpeeksi voimakasta pulttipyssyä.

Mitenkä ootte saanu pidettyä kammen paikallaan vai pitääkö suosiolla pistää kone autoon ja tarpeeks pitkällä varrella napsauttaa?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Kammen pultti kiinni, vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Tuohon tarkoitukseen on olemassa työkaluja joilla saa kampiakselin lukittua startin kehästä liikkumattomaksi. Onnistuu mahdollisesti myös niin että apumies kiilaa ruuvimeisselillä kampiakselin liikkumattomaksi siitä startin kehältä, noin olen itse onnistunut kiristämään automaattivaihteisessa sen pultin, startti irti ja apumies ruuvimeisselin kanssa pitää starttikehää paikallaan.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

melko simppeli myös itse tehdä se lukitustyökalu. entisel tallilla oli kampuran etupäähän kehitelty versio
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja motorsport »

kaksi pitkää vankkaa lattaa kiinnität M12 pulteilla toisiinsa Y-muotoon ja tuon Y:n yläpäät kampiakselin vauhtipyörän pulttien reikiin. Kampeat y-raudan vaikka tallin lattiaa vasten tai apumies pitää kiinni. Ja sitten pitkällä varrella etupään pulttia vaan auki... Tämä on apinoitu Haynesin korjauskäsikirjoista, missä aina käytetään tuomosta rautaa.
Alfredo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Alfredo »

Onko Opelit semmonen työkalu että voi "Nolla" kampi ja nokka akselit, Biltema myö ainaki Volvo soppiva.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Sämä »

motorsport kirjoitti:kaksi pitkää vankkaa lattaa kiinnität M12 pulteilla toisiinsa Y-muotoon ja tuon Y:n yläpäät kampiakselin vauhtipyörän pulttien reikiin. Kampeat y-raudan vaikka tallin lattiaa vasten tai apumies pitää kiinni. Ja sitten pitkällä varrella etupään pulttia vaan auki... Tämä on apinoitu Haynesin korjauskäsikirjoista, missä aina käytetään tuomosta rautaa.
Tämmöstä minä vähän arvelinkin että vois soveltaa.

Kiitokset vinkeistä, katotaan mitä saa aikaan :bonk:
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Vastaa Viestiin