Vikavalot syttyy startissa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
smokehead
'Admiral'
'Admiral'

Re: Vikavalot syttyy startissa

Viesti Kirjoittaja smokehead »

Katos, tämä topikki oli jäänyt huomaamatta, harmi että vika pahenee ja jatkuu :roll:

Eli omassa autossa tilanne on se, että ennen starttausta annan virtojen olla päällä sen aikaa kunnes pumppu on pyörinyt loppuun ja se sammuu. Jos sisätilan puhallin ja radio ei ole päällä niin sen kuulee äänestä tai sitten suunnilleen siloin kun TC ym. osa valoista sammuu kojetaulusta (n.3s kuluttua). Tällöin auto käynnistyy aina ongelmitta. Jos näin ei tee vaan starttaa heti, niin saattaa joskus lämpimänä joutua sahaamaan pitkääkin ennenku suostuu käynnistymään. Virtoja ei kuitenkaan joudu käyttämään päällä/pois edestakaisin. Mitään vikakoodeja/vikavaloa mulla ei kuitenkaan tule missään tilanteessa--> eli mulla tod näk nuo suuttimet vuotaa tai jotain sen suuntaista bensanpaineongelmaa siellä on.

Sit sun auto:

Starttaisko toi sulla samalla tavalla, että odottaa vaan hetken kääntämättä kuitenkaan virtoja pois välillä? Jos starttaa pelkästään hetken odottamalla normaalisti ja ilman vikavaloa niin melko varmastihan toi viitaisi bensanpaine/suutinongelmaan...

Tossahan voi nyt olla huonolla säkällä parikin eri pikkuvikaa päällä yhtä aikaa joka on ainakin mulla aina tyypillistä :lol:

Itse kokeilisin seuraavia juttuja:

-moottorin lämpötila-anturin liittimen putsaus, sen näyttämän arvon tarkistus esim op-comilla
-bensanpaineen mittaus korjaamolla( jos ei op-com näytä sitä suoraan)
-suutinpuhdistusaine tankkiin
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

smokehead kirjoitti:Katos, tämä topikki oli jäänyt huomaamatta, harmi että vika pahenee ja jatkuu :roll:

Eli omassa autossa tilanne on se, että ennen starttausta annan virtojen olla päällä sen aikaa kunnes pumppu on pyörinyt loppuun ja se sammuu. Jos sisätilan puhallin ja radio ei ole päällä niin sen kuulee äänestä tai sitten suunnilleen siloin kun TC ym. osa valoista sammuu kojetaulusta (n.3s kuluttua). Tällöin auto käynnistyy aina ongelmitta. Jos näin ei tee vaan starttaa heti, niin saattaa joskus lämpimänä joutua sahaamaan pitkääkin ennenku suostuu käynnistymään. Virtoja ei kuitenkaan joudu käyttämään päällä/pois edestakaisin. Mitään vikakoodeja/vikavaloa mulla ei kuitenkaan tule missään tilanteessa--> eli mulla tod näk nuo suuttimet vuotaa tai jotain sen suuntaista bensanpaineongelmaa siellä on.

Sit sun auto:

Starttaisko toi sulla samalla tavalla, että odottaa vaan hetken kääntämättä kuitenkaan virtoja pois välillä? Jos starttaa pelkästään hetken odottamalla normaalisti ja ilman vikavaloa niin melko varmastihan toi viitaisi bensanpaine/suutinongelmaan...

Tossahan voi nyt olla huonolla säkällä parikin eri pikkuvikaa päällä yhtä aikaa joka on ainakin mulla aina tyypillistä :lol:

Itse kokeilisin seuraavia juttuja:

-moottorin lämpötila-anturin liittimen putsaus, sen näyttämän arvon tarkistus esim op-comilla
-bensanpaineen mittaus korjaamolla( jos ei op-com näytä sitä suoraan)
-suutinpuhdistusaine tankkiin

-Ottaa suuttimet irti ja paineilmaa toiseen päähän niin näkee vuotaako suutin.

-ei ole polttoainelinjoissa ooppelin bensakoneissa antureita joten testerit ei näytä bensapaineita ( sen takia siellä on se nippa josta paineet mittaillaan )

-Suutinpuhdistusaineet voi jossain tapauksissa parantaa tai huonontaa, en ite käytä noita mömmöjä ni en ota kantaa.

-edelleen epäilen tuota että se bensanpaineitten takia antas nokkatunnistimen koodia. vaikka siitä ottas polttoainesäiliön irti ja myis afrikkaan letkuneen päivineen ja sen jälkeen
istuis illan ratin takana ja starttais neljä akkua ja kaks buusteria tyhjäksi ni EI VARMASTI ole nokkatunnistimen vikakoodia muistissa.

Nyt pitäs keskittyä jompaankumpaan vikaan koska mustakin vähä vaikuttaa että siinä on kaksi eri vikaa jotka topicin aloittaja epäilee olevan yksi ja sama vika..
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

ECU vika?Ainakin vanhemmissa tyypilinen,kait voi tulla uudempaankin.Itse toimisin vikakoodien mukaan ensin.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Petro
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Petro »

Vika löytyi. EVAP venttiili rikki. Irroitin venttiilistä, imusarjaan lähtevän letkun ja tukin imusarjan puoleisen letkun ja nyt ei mitään käynnistys ongelmia. Lähtee laakista käyntiin ja mikään vikavalo ei syty kojelaudassa. :yes:

Ilmeisesti venttiili ei mennyt kiinni startin aikana ja kone sai startissa liikaa ilmaa ja ei siksi käynnistynyt kunnolla.
Vastaa Viestiin