Nii tarkotus olis laittaa ahtimet kylkee et ehdotuksi kytkinlevystä ja asetelmasta kuha ei ihan mahettoman kalliita "1000€"
Omegan vauhtipyörä
Omegan vauhtipyörä
Nyt olis tarvetta sellaselle tiedolle et manuaali omegan b mallin mv6 moottorissa on kaksoismassa vauhtipyörä ni mistä moottorista sattus normivauhtipyörä? 
Nii tarkotus olis laittaa ahtimet kylkee et ehdotuksi kytkinlevystä ja asetelmasta kuha ei ihan mahettoman kalliita "1000€"
Re: Omegan vauhtipyörä
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
C20XE/LET vauhtipyörä sopii kampiakseliin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Onkos näitäkin nyt kahta mallia? Suora tai potero? Ja kumpi sitten pitää olla? Viritys topicin kahlasin läpi, mut ei selvyyttä tullutJuho M-P kirjoitti:C20XE/LET vauhtipyörä sopii kampiakseliin.
Paljonkas etuvetoisen v6 vp painaa ja käykö suoraan omegaan? Ja käykö siitä myös kytkin vai mistä se sitten pitää laittaa?
Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa varmaa tietoa näistä sanoa
Eli kukaan ei ole tehnyt vp/kytkin modausta v6:sen?
-
fiatdugato123456
- 'Kadett'

Etuvetoisessa on potero ja takaveto suora. Jokkis autoihin oon laittanut kumpaakin mallia. Etuvetoisen vauhtipyörän kans joutuu kasvattaan painelaakeria ku oon laittanut a mallin omegan laatikkoon koneen paikoilleen et saa pelaamaan paketin yksyhteen. Toivottavasti tästä on jotain hyötyä
Juu auttaa tämäkin. Millä kytkimellä sulla ollut jokkispeli?fiatdugato123456 kirjoitti:Etuvetoisessa on potero ja takaveto suora. Jokkis autoihin oon laittanut kumpaakin mallia. Etuvetoisen vauhtipyörän kans joutuu kasvattaan painelaakeria ku oon laittanut a mallin omegan laatikkoon koneen paikoilleen et saa pelaamaan paketin yksyhteen. Toivottavasti tästä on jotain hyötyä
-
fiatdugato123456
- 'Kadett'

a-mallin omegan kytkinlevy on ollut käytössä kun on a-mallin laatikko käytössä. ja jos on etuvetoisen kone niin sen muut omat osat lukuunottamatta painelaakeria. se on ollut omegan oma jota on korotettu et yltää paineasetelmaan.
fiatdugato123456 kirjoitti:a-mallin omegan kytkinlevy on ollut käytössä kun on a-mallin laatikko käytössä. ja jos on etuvetoisen kone niin sen muut omat osat lukuunottamatta painelaakeria. se on ollut omegan oma jota on korotettu et yltää paineasetelmaan.
ok
No ei sitten tasan ole, XE/LET konetta kun ei takavetoisissa edes ole.fiatdugato123456 kirjoitti:Etuvetoisessa on potero ja takaveto suora.
Vanhemmat XE koneet niin on sileä vp, LET ja uudemmat suorasytkällä olevat XE koneet on poteromallin vauhtipyörällä.
B Omegaan jos laittaa XE:n vauhtipyörän kannattaa tehdä se korotuspala laatikon ja työsylinterin väliin. paksuutta sen verran mitä vauhtipyörien paksuudessa on eroa.
Sitä korokepalaa on siten vähän sorvattava ihan suora ei käy.
-
fiatdugato123456
- 'Kadett'

yksi vauhtipyörä mikä on ollut itsellä niin on samankokoinen ja paksuinen kuin esimerkiksi a-tai b mallin omegassa ja oli sileä ja noin 40mm paksu. tosin se oli teräspyörä. tiedä sit oliko jonku tekemä vai oliko joku tehdas teräspyörä.
itse olen pääsääntöisesti kirjoittanut aikaisemmin etuvetokoneen vauhtipyörästä joita on helpommin saatavilla. ja a-mallin omegan laatikko on vaijerikytkimellä niin sitä käytän mielummin kuin b-mallin omegan joka nestekytkimellä kuten tiedätte. tuo oli vain yksi esimerkki miten itse olen soveltanut omegan laatikon jatkeeksi. ja sorvarihan sorvaa tarvittaessa keskiön pois ja sovittaa toisen tilalle ja nämäkin kestää hyvin.
tuo painelaakerin jatko nestekytkimelliselle laatikolle taitaa olla helpoin tapa miten edellinen kirjoitti jolloin käy etuvetoisen hilppeet helposti.
tapoja on monia kuten tekijöitä
itse olen pääsääntöisesti kirjoittanut aikaisemmin etuvetokoneen vauhtipyörästä joita on helpommin saatavilla. ja a-mallin omegan laatikko on vaijerikytkimellä niin sitä käytän mielummin kuin b-mallin omegan joka nestekytkimellä kuten tiedätte. tuo oli vain yksi esimerkki miten itse olen soveltanut omegan laatikon jatkeeksi. ja sorvarihan sorvaa tarvittaessa keskiön pois ja sovittaa toisen tilalle ja nämäkin kestää hyvin.
tuo painelaakerin jatko nestekytkimelliselle laatikolle taitaa olla helpoin tapa miten edellinen kirjoitti jolloin käy etuvetoisen hilppeet helposti.
V6 ja neloskoneisten vauhtipyörät eroavat toisistaan kiinnityspulttien määrällä V6 on 8 pulttia neloskoneet 6 pulttia.fiatdugato123456 kirjoitti:yksi vauhtipyörä mikä on ollut itsellä niin on samankokoinen ja paksuinen kuin esimerkiksi a-tai b mallin omegassa ja oli sileä ja noin 40mm paksu. tosin se oli teräspyörä. tiedä sit oliko jonku tekemä vai oliko joku tehdas teräspyörä.
Nuo aikaisemmin mainitut C20XE ja C20LET moottorit ovat ainoat neloskoneet missä on vauhtipyörä 8 pultilla kiinni ja se sopii V6 koneeseen.
C20XE ja C20LET moottoria ei ole koskaan saanut takavetoiseen koriin.
-
fiatdugato123456
- 'Kadett'

Tiedän kyllä et on 8 pultilla kiinni ja niin oli tuo mistä kirjoitin aikaisemmassa viestissä. Kone oli kiinni b mallin omegassa ja vuosimalli oli 98 ja kyseinen kone oli 4sylinterillinen ja 150hv eli punakantinen (dohc). Eli kuten jo alkaisemmin totesin et oliko alkuperäinen vai tehty tahi teetätetty sitä en tiedä. Kaikki on mahdollista kun tekijöitöki on monia.
Ei ole ollut alkuperäinen kone.fiatdugato123456 kirjoitti:Tiedän kyllä et on 8 pultilla kiinni ja niin oli tuo mistä kirjoitin aikaisemmassa viestissä. Kone oli kiinni b mallin omegassa ja vuosimalli oli 98 ja kyseinen kone oli 4sylinterillinen ja 150hv eli punakantinen (dohc). Eli kuten jo alkaisemmin totesin et oliko alkuperäinen vai tehty tahi teetätetty sitä en tiedä. Kaikki on mahdollista kun tekijöitöki on monia.