Olisi aikomus ajaa autolla vielä vuosia, ja on ruvennut jo häirittemään nakutus ja katsastuksessakin ovat jo ruvenneet sanomaan asiasta.
Kiitokset jo niille jotka auttaisi tässä asiassa

Paskat nokat riivaavat ainoastaan tuota moottorityyppiä...opelsan kirjoitti:Tämän mallin nokan kuluminen on tuurista kiinni. Omalla Astralla noin 240000 mittarissa ja kolmas nokka menossa ja sekin jo selvästi kulunut. Muuten hyvä auto pilattu huonolla nokkakoneistolla. On kumma ettei Opel korjaa näin selvää vikaa. Omalla kohdalla se aiheuttaa sen, että kierrän seuraavan auton hankinnassa todennäköisesti kaukaa Opelin. Kaikki nokat ovat olleet eri valmistajien joten vika on ehkä öljynkierrossa tai jossain muualla. Kanavat ja öljypumppu ovat olleet kunnossa.
Mutta miksi?Juho M-P kirjoitti: Paskat nokat riivaavat ainoastaan tuota moottorityyppiä...

corsaliini kirjoitti:Mulla on moottorina z16se. Nokka-akseli löytyi Turusta päin ja on tulossa postissa![]()
Kysynkin nyt että onkohan öljymerkillä väliä, että mikä voitelee parhaiten? Ite tuossa oon käyttäny mobil 5w50.
Paljonko kustansi nokka??? Mulla (muijan autossa siis) taitaa juurikin vastaava remppa olla tuloillaan, heti kun meteli käy sietämättömäksi. Eli ei ihan heti, mutta tehtävä se on ku meinattiin tuota pitää kunnes tulee paalausikään....corsaliini kirjoitti:Mulla on moottorina z16se. Nokka-akseli löytyi Turusta päin ja on tulossa postissa![]()
Kysynkin nyt että onkohan öljymerkillä väliä, että mikä voitelee parhaiten? Ite tuossa oon käyttäny mobil 5w50.
Longlife-öljy se on tuokin, ja se törppö on neljä litraa.ooppelifani kirjoitti:Olen vältellyt longlife öljyjä ja suodattimia.
Öljynä olen käyttänyt suurimman osan ajasta Teboilin golden S täyssynteettistä halpis öljyä. 20€ / 5 litran tonkka.