Z22yh vectra öljytikku katkesi..
Z22yh vectra öljytikku katkesi..
Juu eli mulla on öljytikku menny poikki...kun tossa rupesin kattoon öljymäärää kun varotusvalo sytty aika yllättäen, kun mielestäni olin just lisännyt öljyä, niin eipä ollu tikun päässä enää asteikko-osaa. Saakohan varaosana jostain? Itsekin voisi virittää uuden tikun jos joku ystävällisesti antaisi mitat esim tikun ylälaipasta ylämerkkiin ja alamerkkin ja vielä paljonko tikkua alamerkin jälkeen on.
Pitääkö tikunpätkästä öljypohjassa huolestua? Itse ajattelisin että ei....
Pitääkö tikunpätkästä öljypohjassa huolestua? Itse ajattelisin että ei....
Re: Z22yh vectra öljytikku katkesi..
Suosittelen huolestumaan sillä se pätkä öljytikkua tukkii varmasti öljypumpun imuputken sihdin ja sen jälkeen ei nosta enää kunnolla öljyä öpohjasta... Paska säkä, mutta itse ottaisin sen palan kyllä pois sieltä öljypohjasta, huomattavasti parempi vaihtoehto kuin se kuin että hajoaa motti öljynpuutteeseen.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Kiitos, jos näin käy niin eikös sitten kuitenkin ensin öljynpaine putoa jolloin joku varoitusvalo alkaa huutaa? Täytyy varmaan kuitenkin kysyä pajalta paljon öljypohjan siivous kustantaisi.
Ei se tikunpätkä millään pääse siihen sihtiin juuttumaan.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Ei tuki mitään.
Purattiin kerran tallilla "ammatti miehen" tekemä kone millä ryvittiin yksi kesä rallia... öljypohjalla oli 1kpl 15mm pitkä pultti ja sille 6mm mutteri kaverina
Sinne se takertuu pohjalla olevaan sakkaan.
Purattiin kerran tallilla "ammatti miehen" tekemä kone millä ryvittiin yksi kesä rallia... öljypohjalla oli 1kpl 15mm pitkä pultti ja sille 6mm mutteri kaverina
Sinne se takertuu pohjalla olevaan sakkaan.
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
- Undertaker
- 'Diplomat'

voisko se löytyä vielä jollain magneetilla jos kaivelis sitä ylös sieltä reijästä?
Eihän se pikku pätkä mitään riko ja sihdin tukkimiseen tarvitaan paljon isompi pala. Pohjalle se jää. Uskomatonta mitä öljypohjista voi löytyäkkään...
Uus tikku Opel varaosatiskiltä ja menoks.
Uus tikku Opel varaosatiskiltä ja menoks.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Kiitoksia kommenteista!! Täytyy magneettia koittaa, saako öljytikun putken helposti irti?
Varaosa varmaan maksaa aika suolasesti, siksi aattelin jos joku mittais niin tekisin ite tikun..
Varaosa varmaan maksaa aika suolasesti, siksi aattelin jos joku mittais niin tekisin ite tikun..
- kadett90
- OCF Member 2024

Tikku maksaa pari kymppiä marmorilla.