täysin samaa mieltäjezze rs kirjoitti:Tässäkin keskustelussa huomaa miten nuo hevoset on kokenut aikamoisen inflaation. Joskus aikoinaan manta ja 200hv oli jo aivan hirmuinen peli ja todellinen kilpa-auto. Nykyään mopoautoilijat nauraa sellaisille tehoille kun kaiken maailman ritsoissa se on vakiona. Niin ja joka kylältä löytyy joku 700hv auto, joka on kestänyt ainakin sen yhden penkitysreissun. Hämärtyy se tosi asia että 544hv on oikeasti jo aika pirullinen teho. Varsinkin kun alunperin moottorissa ei ole puoliakaan siitä. Eli vaikka niitä bensalla joskus pyöriikin niin olisiko kuitenkin helpompaa muuttaa etanolille? Siitä tässä kai vain on kysymys. Viritysaste on kuitenkin jo melko kova jolloin luotettavuuden saamista kannattaa edesauttaa järkevillä valinnoilla.
Itse ongelmaan: Mun mielestä tossa on nyt selvästi merkkejä siitä että se pahvi on ahdistanut sitä vedenkiertoa tosiaan juuri sieltä pakopuolelta. Silloin ne voi kaikkikin vuotaa jos ongelma on kuitenkin tavallaan siinä kuumenemisessa, eikä niin että ensi vuotaa pahvi. No sen näkee kun pistää nippuun. Tosin voihan tuossa madin ajatuksessakin olla perää. Hassulta vaan tuntuu, että jos se ei pysty kunnolla nokan ajoituksien takia putsaamaan palotilaa niin miten sillä säädöllä on voinut tulla lisää tehoa? No ehkä se on turbolla väkisin junttaamalla mahdollista. Tuollaisen kiristys eron momentissa en usko vaikuttavan asiaan. Lähinnä perustan ajatuksen siihen, että on ne kestänyt, vaikka porukka on niitä väännellyt kiinni 10 vuotta vanhoilla honkkarin momenttiavaimilla. Saattavat heittää jo uutena sen 10nm + se kusinen asteikko. Eli yleensä siellä on se vähän sinne päin vaan.
mutta lyhyesti itse ongelmaan, tuon pahvin kannalla itsekin olen omien kokemuksien perusteella ja tuo suoraan etanoliin siirtyminen olisi ongelmien kiertämistä.kyllä näitä +500hv bensalla käyviä suomenmaalta löytää mutta ei ehkä foorumeilta.
itse olen etanolilla ajellut jotain 40tkm ja se taas tuo ihan uudenlaisia ongelmia huohotukseen yms.tämmösessä harraste autossa millä ajetaan vaan kesällä ja harvoin voi toimia mutta käyttöpeliin ei voi suositella.