Tilanne ostettiin/ostin omegan 97 2.0 16v Kannentiiviste oli ehkä palanu osittain osto hetkellä ja tiedossa oli että kuluttaa nestettä. Yllätys oli kuinka TYHMÄ itseään opel huoltomieheksi kutsuva korjaaja oli. No en sen enempää avaudu 5 olusen jälkeen...
Opel ei ole kauheen tuttu mutta vähän tullu joskus jotain polttomoottoria korjattua.
Kannentiiviste siis tarvisi vaihtaa ja samalla katsoa kaikki letkut putket yms.
Homman suoritan tampereella kerrostalon parkkipaikalla. Katotaan viäkö auto lähtee käyntiin
Kymysyksiä.
- Onko pakollista irroittaa muuta kun imusarja ja pakosarja. (asteikolla 1-10 mikä on tulppa-juu oon niitä kiertokankia vaihtanu) Olen asteikolla 7-8.
- Suuttimien ``jakotukin`` nostin eli revin irti mutta kuinka lähtee irti itse suuttimet? samalla tyylillä?
- Nyt kun valkoista mähmää on on kaikki öljyputket täynnä niin ajattelin puhdistaa kaikki putket mitä irroitan ja vaihtaa öljyt 100-1000 km jälkeen uudestaan. Yksi kohta hiukan jännittää eli imusarjan kaasuläppä vai mikä se nyt on nimeltään imusarja ja ilmamassamittarin välissä. Sekin oli itteensä keränny mössöä elikkä kuinka tarkkaan kannattaa puhdistaa. Pyrin purkamaan mahdollisimman vähän koska lukee ylempänä.
Kyselen huomenna päivällä lisää kun saan purettua osia...