käykö 8v calibrasta osat c20xe??
käykö 8v calibrasta osat c20xe??
eli pitäs saada moniurahina vaihdettua kiilahihnalle.niin käykö seuraavat osat 8 venasesta c20xe: ohjaustehostin jalkoineen,laturi jalkoineen ja kampiakselin hihnapyörä.sen takia vaihdan kun ei mahu turbo paikalleen ku ottaa tehostajan kylkeen kiinni prkl 
-Opel Vectra 2.8 V6 turbo wagon -06 BSR (käyttis)
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
Re: käykö 8v calibrasta osat c20xe??
Itse aikoinaan vaihdoin moniura-apulaitteet kiilahihnalaitteisiin juuri siitä syystä että sai ahtimelle lisää tilaa.
Vaihtoon menee seuraavat osat:
-Laturi jalkoineen+kiristysmekanismi
-Ohjaustehostimenpumppu jalkoineen
-Jakopäänpuolen moottorikorva
-Alahihnapyörä
Lisäksi joutuu säätämään ohjaustehostimen letkujen kanssa koska pumppu tippuu alemmas. Kiilahihnapumpun kanssa on erilaiset/mittaiset/muotoiset letkut mutta saattaa saada tehtyä nykyisistäkin letkuista sopivat.
8venttiilisestä sopii ainakin tehostimenpumppu jalkoineen, itse asiassa se sopii kaikista 2.0 8V ooppeleista. Tietty myös C20XE pumppu+jalka sopii. Laturi sopii myös 8v/16v(C20XE) mallista mutta ainakin kiristysmekanismi tarvi olla C20XE:stä muistaakseni. Alahihnapyörä ei sovi 8V mallista, pitää olla C20XE:n siivapyörä.
Tietty 2kpl kiilahihnoja tarvitaan muutokseen myös
Multa löytyy alahihnapyörä, moottorinkorva ja laturi alakiinnikkeellä(yläkiinnikkeestä en ole ihan varma) jos tarvetta on.
Vaihtoon menee seuraavat osat:
-Laturi jalkoineen+kiristysmekanismi
-Ohjaustehostimenpumppu jalkoineen
-Jakopäänpuolen moottorikorva
-Alahihnapyörä
Lisäksi joutuu säätämään ohjaustehostimen letkujen kanssa koska pumppu tippuu alemmas. Kiilahihnapumpun kanssa on erilaiset/mittaiset/muotoiset letkut mutta saattaa saada tehtyä nykyisistäkin letkuista sopivat.
8venttiilisestä sopii ainakin tehostimenpumppu jalkoineen, itse asiassa se sopii kaikista 2.0 8V ooppeleista. Tietty myös C20XE pumppu+jalka sopii. Laturi sopii myös 8v/16v(C20XE) mallista mutta ainakin kiristysmekanismi tarvi olla C20XE:stä muistaakseni. Alahihnapyörä ei sovi 8V mallista, pitää olla C20XE:n siivapyörä.
Tietty 2kpl kiilahihnoja tarvitaan muutokseen myös
Multa löytyy alahihnapyörä, moottorinkorva ja laturi alakiinnikkeellä(yläkiinnikkeestä en ole ihan varma) jos tarvetta on.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Itse voisin taas mielelläni tehdä juuri toiseen suuntaan swapin, niin ei tarttisi noitten perkeleen kiilahihnojen kanssa pelata 
Mulla kun on ilmastointi, niin remmejä on kolme.
Laturinhihnan kun haluaa vaihtaa, niin ensin pitää löysätä tehostimenhihna, jotta saa löysättyä ilmastoinnin hihnan ja vasta sitten saa laturinhihnan irti
Mulla kun on ilmastointi, niin remmejä on kolme.
Laturinhihnan kun haluaa vaihtaa, niin ensin pitää löysätä tehostimenhihna, jotta saa löysättyä ilmastoinnin hihnan ja vasta sitten saa laturinhihnan irti
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
ok kiitoksia paljon!
-Opel Vectra 2.8 V6 turbo wagon -06 BSR (käyttis)