E kadetin konepelti ei aukee/vapaudu vivusta?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Bull_Doser
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Bull_Doser »

Mikä mul on vikana ku mun kadetista ei saa konepeltii auki ellei joku ole samalla pitämässä sisältä vipua ylhäällä? Oon kehittäny todella hitaan systeemin avata sen konepellin sillon kun oon yksin, mut ei sitä jaksa ikuisesti vekslaa.

Auttasko jos sen vaijerin vaihtais, vai onks siel menny jotain muuta? Se vipu siellä sisällä ei pysy ylhäällä kun sitä vetää. Mitä tehdä asialle?
Millä liikun: Insignia 2.0T Aut. business line 4-ov -09
Teppo
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Teppo »

oliskohan se jousi kuoleentunut joka on siinä lukitus tapin ympärillä kun sen hän kuuluisi nostaa sitä peltiä hieman kun vaijeri on ensin vapauttanut sen lukituksen.
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Tai sitten se lukitus ei avaudu kunnolla kokonaan. Katso liikkuuko lukitusvipu lukkopellissä heti kun avausvivusta vetää vai onko siinä tyhjää liikettä. Vaijeria saa kiristettyä siinä lukkopellissä olevasta ristipääruuvista/vaijerin kiinnikkeestä mikä pitää vaijerin kuorta paikallaan.
Bull_Doser
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Bull_Doser »

Mistä muualta ku metro-autosta vois saada uuden jousen siihen konepellin lukkomekanismiin? Onko hinta tietoa?
Millä liikun: Insignia 2.0T Aut. business line 4-ov -09
Juha Heikkilä
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Juha Heikkilä »

A-Omegassa oli tuulihaan varteen "pelti kiinni"-asentoon kuluneet noin millin syvyiset urat (haka pellistä taivutteu u-profiili). Urat purivat haan kolon reunaan kiinni lukon auetessa ja jousi ei päässyt nostamaan peltiä.

Viilalla urat loiviksi ja kunnon voitelu poisti ongelman.
Vastaa Viestiin