Oon teidän foorumia seuraillu jo pitkään, saanu aika hyviä vinkkejä asiaan jos toiseenkin.. Vaikka, en aiemmin opelia olekkaan omistanut. Periaateha autoissa on suht sama
No nyt sit tuli ostettua ensimmääinen opel! Siksi oli pakko liittyä lepposan oloiseen joukkoonne. Opel Omega. 2.0l 16v. Vm. 1994. Kysyisin, että onko autossani nyt varmastikkin x20xev moottori? Tietenkin olettaen, että konetta ei ole vaihdettu. En tiedä onko tämä punakansi vai joku muu värikansi
Täältä luin, että x20xev moottorissa olisi joko punainen tai vaijerinen öljytikku. Minun laitoksessani se on keltainen? Onko alkuperäinen hävinnyt ja laitettu vaan joku tilalle??? Meinaa, bensakorkin virkaa toimittaa nissanin korkki
Ongelmana olisi, että puhaltimen moottori toimii vain 4 nopeudella. ELi esi vai etu? vastus mennyt. Mutta kun tuntuu, että jos kääntää puhalluksen jalkoihin tai tuulilasille, aina se puhaltaa voimakkaimmin kasvoille. Mistä tämä voisi johtua?? Siis Laitan täyden puhalluksen PELKÄSTÄÄN jalkoihin, silti puhaltaa kasvoille voimakkaimmin. Jos laitan puhalluksen tuulilasille, silti puhaltaa kasvoihin voimakkaimmin. Olkoon puhallus asetettu mistä suulakkeesta vaan, niin aina kasvoille tulee se voimakkain puhallus.. Jalkoihin ei saa juuri mitään. Jos joku ymmärsi tämän teksin kerro ihmeessä mikä on vikana!
Toinen murhe on moottorin vikavalo joka palaa. Se aina satunnaisesti syttyy hetkeksi. Oikeastaan joka ajolla se syttyy muutaman kerran. Saattaa palaa puolikin minuuttia ja sammuu. AUto tosin ei oireile tästä mitenkään.. Mutta tuskin nyt turhaan tai vittuillakseen siellä palaa?
Toinen murheeni ovat vuodot konehuoneessa. Moottori öljyä hävitti. Entisen omistajan jäljeltä kontissa oli 5w-40 öljyä.. sitä lisäilin tarpeen mukaan. Ajossa ei tuntunut hävittävän, vaan ennenmminkin vuoti yön aikana, kun seisoi. No ostin sitten lisää öljyä.. 10w-40.. Ja nyt tuntuu, että öljyvuoto olisi lakannut
Onko tosiaan kyse siitä, että jäykemmät öljyt koneessa, eikä nyt muka vuotaisi?? Jos yön aikana on satanut, näkee auton molemmilla kyljillä, etuovien kohdalla runsaasti bensiiniä. Mutta ei haise ollenkaan, edes käynnistäessä. Onko siellä joku bensavuoto? Ehkä suuttimien o-renkaat? Ja kolmas vuoto onkin sitten jo melko kiinalainen juttu. VÄlillä autossani imusarjanpuolelta valuu oikeen solkenaan nestettä.. Veden oloista on. Jäähdytysnesteet ei häviä minnekkään. Onko tuolla jotain paikkaa mihin vesi kerääntyisi ja pääsisi solkenaan sitten valumaan?
Onko autokokonaisuudessani jotain tyyppivikoja ruostumisen lisäksi? Manuaali vaihteisto on ja lukkoperä. SUht neegromalli. Sähköpeilit, ikkunat ja keskuslukitus taitaa olla ainoat varusteet.
Ja kyssärinä minkä väriset jäähdytys nesteet koneeseeni kuuluu? Nyt seillä näyttäis olevan punaista. Ymmärrykseni mukaan sininen/vihreä olisi tämän ikäisiin peleihin hyvää. Ja punainen uudempiin autoihin.
Ja tosiaan olen uusi foorumilla. Googlen kautta olen löytänyt joitain keskustelujanne. Foorumin käyttö ei vielä täysin hanskassa. Bmw foorumilla ne mulkut rupee heti ruikuttaa jos apuja pyytää.. "Asiasta on keskusteltu jo tuhanne topicin verran" Jos täällä sama homma, ni antakaa ihmeessä linkkejä. Kiitos!