Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vaihdat uuden syylärin ja lämpökytkimen ja varmistat flentin toiminnan. Sitte ajelet meneen.
Paisarin korkin ei tarbi edes olla tiukalla ja se silti pitää. Kumitiiviste on sen verran tiivis.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ovaap kirjoitti: Tuota tuota. Hajusta en sano vielä mitään, raumalla kun haisee paska muutenkin joka puolella.
Pakko kysyä että mistä pääsen käsiksi tulppiin?
Riippuu koneesta, jos on yksnokkanen niin jossain kannen kyljessä todnäk, johtojen pitäisi näkyä ja jos ecotycci niin sen muovin alla joko puolapaketti taikka johdot siinä nokkien välissä.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
ovaap kirjoitti: Tuota tuota. Hajusta en sano vielä mitään, raumalla kun haisee paska muutenkin joka puolella.
Pakko kysyä että mistä pääsen käsiksi tulppiin?
Riippuu koneesta, jos on yksnokkanen niin jossain kannen kyljessä todnäk, johtojen pitäisi näkyä ja jos ecotycci niin sen muovin alla joko puolapaketti taikka johdot siinä nokkien välissä.
1.8 ecotekki. Täytyy kurkata tässä kun jaksaa notta miltä näyttää. Syyläri ja se lämpökytkin tarveis tilaukseen laittaa mutten tota lämpökytkintä ainakaan motonetistä löytänyt?
Mulla oli omassa rakkaassa romussani just samat oieet kuin ketjun alottajalla ja lopuksi oli todettava monen kommelluksen jälkeen että mikään ei auta: kansipahvi on Vekusta mennyt.
Suosittelen kyllä tarkasti ensin selvittämään ennen yhdenkään muun osan ostamista onko vika sittenkin kannentiivisteessä. Itse tyrkkäsin autoni romuttamoon, sillä korjaamolla kinuavat pahvin vaihdosta sen 600-800 euroa. Itse vaihtaen pääsee tietysti halvemmalla, mutta siihen saattaa tulla lisäksi samalla vaivalla vaihdettavan jakohihnan plus kilkkeiden hinta.
2639 kirjoitti:Mulla oli omassa rakkaassa romussani just samat oieet kuin ketjun alottajalla ja lopuksi oli todettava monen kommelluksen jälkeen että mikään ei auta: kansipahvi on Vekusta mennyt.
Suosittelen kyllä tarkasti ensin selvittämään ennen yhdenkään muun osan ostamista onko vika sittenkin kannentiivisteessä. Itse tyrkkäsin autoni romuttamoon, sillä korjaamolla kinuavat pahvin vaihdosta sen 600-800 euroa. Itse vaihtaen pääsee tietysti halvemmalla, mutta siihen saattaa tulla lisäksi samalla vaivalla vaihdettavan jakohihnan plus kilkkeiden hinta.
Lohduttavaa kuulla Antoko romuttamo penniäkään tuosta?
Avasin tuon muovikannen tuosta koneen päältä ja irroitin sytystulppien johdot mutta huomasin että tulpat on siellä jossain koneen uumenissa syvyyksissä, ei mulla työkaluja noiden avaamiseen kyllä ole, silmälläpitäen vaan sitä männän laen tarkistusta. Jos nyt selvittää ton mahdollisen kansipahvi vaurion eka.
Ja mätänetistä tulppa-avain sen 3€ joten ei paha investointi
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Obelixii kirjoitti:Magneettinen tulppahylsy, helpottaa tulppien nostoa.
Yleensä tulppa-avaimissa on kumirengas sisällä joka tarraa tuohon tulpan päähän joten samalla tavalla niilläkin nousee tulpat rei'istä tosin helpommin se myös jää siihen tulpan nokkaan kun laittaa tulppia takasin
Tää keissi on sen verta auki että unohdin auton joksikin aikaa mut nytten ois taas kiinnostusta ajella. Ankaran googlen piiskaamisen ja ebay.co.uk:n selailun jälkeen ei kyllä osunut silmään sellaista lämpökytkintä joka pistäis tuulettimelle viestiä jo ennen 105* astetta? Jos joku vaan tietää mistä löydän käsiini matalampana toimivan niin saa linkittää, voin myös käytetyn ostaa jos jollakulla varmasti on oikea.