Kun oven avaa, on siinä se siipi/lättänä muovinen tappi joka menee oven sisään ees taas. Se varmaan myös stoppaa ylimenon ennen saranoita?
Siitä kuuluu hirveä ääni ja naksuminen kun ovea laittaa kiinni ja auki. (Kuskinovi)
Koitin laittaa siihen vaseliinia, mutta sama jatkuu ja sieltä tuli ulos joku pieni metallisen prikan puolikas. Eli jotain siellä on paskana mihin tuo musta tappi liukuu sisään. Ovi sinänsä toimii mutta on raskas avata ja tuo ääni on aika järkyttävä.
Osaako joku antaa neuvot miten tuon purkaisiin helpoiten ja yleensäkin millainen homma tuo on, eli menisikö jollain prikan vaihdolla vai pitääkö tilata joku kokonainen osa.
Autohuollossa tuo varmaan maksaa maltaita, niin ajattelin jos tuon voisi hoitaa itse.
Jos jollain olisi neuvot ja ehkä jopa kuvaa lähettää niin olisin todella kiitollinen. Arvioin sitten itse kannattaako tuota lähteä itse edes koittamaan.
Sain hyvät neuvot pari vuotta takaperin takaoven sähköihin täältä, tein itse sinne sähkötyöt ja toiminut kuin junan vessa