Astra -06 ovesta kuuluu hirveä ääni ja naksutus avatessa :/

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Timo77
'Agila'

Astra -06 ovesta kuuluu hirveä ääni ja naksutus avatessa :/

Viesti Kirjoittaja Timo77 »

Tuossa perheen kakkosautossa (-06 1.6 Astra Twinport 4 ovinen ) tuli ongelmaa ja en ole juurikaan mekaanisia vikoja korjannut itse ja nyt tuli tenkkapoo.

Kun oven avaa, on siinä se siipi/lättänä muovinen tappi joka menee oven sisään ees taas. Se varmaan myös stoppaa ylimenon ennen saranoita?

Siitä kuuluu hirveä ääni ja naksuminen kun ovea laittaa kiinni ja auki. (Kuskinovi)

Koitin laittaa siihen vaseliinia, mutta sama jatkuu ja sieltä tuli ulos joku pieni metallisen prikan puolikas. Eli jotain siellä on paskana mihin tuo musta tappi liukuu sisään. Ovi sinänsä toimii mutta on raskas avata ja tuo ääni on aika järkyttävä.

Osaako joku antaa neuvot miten tuon purkaisiin helpoiten ja yleensäkin millainen homma tuo on, eli menisikö jollain prikan vaihdolla vai pitääkö tilata joku kokonainen osa.

Autohuollossa tuo varmaan maksaa maltaita, niin ajattelin jos tuon voisi hoitaa itse.

Jos jollain olisi neuvot ja ehkä jopa kuvaa lähettää niin olisin todella kiitollinen. Arvioin sitten itse kannattaako tuota lähteä itse edes koittamaan.

Sain hyvät neuvot pari vuotta takaperin takaoven sähköihin täältä, tein itse sinne sähkötyöt ja toiminut kuin junan vessa :). Osa olisi maksanut satasia työstä puhumattakaan. (koko johtosarjahan näissä uusitaan...mitään ei enää korjata liikkeissä...).
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Astra -06 ovesta kuuluu hirveä ääni ja naksutus avatessa

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Uusi ovenrajoitin maksaa noin 40€ merkkiliikkeessä.
Suht helppo vaihtaa.
Oviverhoilun joutuu irrottaan.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Noin sen pitäisi kutakuinkin mennä... tais olla 2 eri versiota... joten tuo on se toinen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
tmtopel
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tmtopel »

minulla ei kuulu naksetta eikä pauketta kulj.puolen ovesta,mutta eipä pysy ovi auki jos auto on vähänkään takakenossa !!
vika tuli ihan huomaamatta ??
pooki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pooki »

Mulla vastaava vika Vectrassa vm.2000. Purin oviverhoilun pois, ja totesin, että se ovenrajoitin on revennyt irti, eli millinen pelti on antanut periksi.
Tuon korjaaminen on tekemätön paikka koska sitä ei voi hitsata paikalleen muuten kuin rälläköimällä palan pois ovesta..
Oven vaihto olisi yksi vaihtoehto, mutta sitten pitäisi vaihtaa myös lukko, joten jätin väliin.

Narina loppui, kun irroitin koko rajoittimen.
Vastaa Viestiin