1,5 kk seisomisen jälkeen 2,0 DTI ei käynnisty
Re: 1,5 kk seisomisen jälkeen 2,0 DTI ei käynnisty
Lyhyt tilannekatsaus, vain hyvää kuuluu
Eli auto oli seisonnassa pakkasessa, käynnistelin n. 2 viikon välein ja kerran yli 10 asteen pakkasessa lämmittämättä. Hyvin lähti ja hehkuvalokin toimi
Nyt otin Astran taas ajoon ja olen sillä reilun viikon ajellut päivittäin. Ei mitään ilmavaivoja, eli pitää vaan näköjään varoa 2-3 vko pidempiä seisokkeja 
Heitetään tähänkin kysymys, että saako noita suodatinkotelon kansia vain merkkiliikkeen varaosatiskiltä? Pitäisi taas ottaa Astra käyttöön, kun suolakausi alkaa ja taas imaisi ilmat sisään n. 1 kk seisokissa.
- erämies1989
- 'Diplomat'

- Viesti:
itellä ei oo oirehtinu tuo vectra mitenkään rempan jälkeen..saa nähdä miten pakkasilla sitten käy
tosin häiriö valo syttyy tyhjäkäynnillä heti starttauksen jälkeen mutta häviää kaasuun koskemalla ja seuraavaksi valo nähdään vasta seuraavalla startti kerralla.. hehkut rupean katsomaan viikonlopun aikaan jos suinkin kerkiän 
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun kun uutta ei toinna avata...
Dieselissä kun nämä ylivuotoletkut on viety pumpulle niin onko se kohta suoraan yhteydessä pumpun polttoaineen tulolinjaan.
Tarkoitan että ylivuotoletkujen uusimisen jälkeen, voiko käsikäyttöisellä alipainepumpulla imeä sieltä letkujen kauimmaisesta päästä letkut täyteen naftaa? Ilmaa niihin jäis vain suutinsillan ja t-haaran väliin eli aika vähän...
Pääsis vähemmällä ilmaamisella. Onko järkee...?
Dieselissä kun nämä ylivuotoletkut on viety pumpulle niin onko se kohta suoraan yhteydessä pumpun polttoaineen tulolinjaan.
Tarkoitan että ylivuotoletkujen uusimisen jälkeen, voiko käsikäyttöisellä alipainepumpulla imeä sieltä letkujen kauimmaisesta päästä letkut täyteen naftaa? Ilmaa niihin jäis vain suutinsillan ja t-haaran väliin eli aika vähän...
Pääsis vähemmällä ilmaamisella. Onko järkee...?
En tiedä tuosta, miten paljon pitää imeä ja toimiiko ajatellusti, mutta suodatinpurkin täyttäminen jollain konstilla auttaa kyllä.koja kirjoitti:Pääsis vähemmällä ilmaamisella. Onko järkee...?
Sen olen täyttänyt suodattimen vaihdon yhteydessä jättämällä suodatinkotelon kannnen hieman löysälle ja paineilmaa tankkiin. Toimii hienosti ja on nopea ja helppo tapa jos vaan on paineilmaa käytössä. Sopiva kumikorkki tai mikä tahansa tankin täyttöaukkoon sopiva tulppa jossa paineilmapistooliin sopiva reikä. Kun kannen raosta alkaa löpö tulla niin stop ja kansi kiinni.
On lähtenyt käyntiin ilman nikotteluita.
Mutta 600 tkm olen B-mallin 2.0DTI:llä (kahdella eri autolla) kaiken kaikkiaan ajanut enkä ole koskaan tarvinnut ylivuotoja ropata.
Nyt se tuli 2.2:n kanssa eteen...
On lähtenyt käyntiin ilman nikotteluita.
Mutta 600 tkm olen B-mallin 2.0DTI:llä (kahdella eri autolla) kaiken kaikkiaan ajanut enkä ole koskaan tarvinnut ylivuotoja ropata.
Tuo on kyllä hämmästyttävä suorituskoja kirjoitti:Mutta 600 tkm olen B-mallin 2.0DTI:llä (kahdella eri autolla) kaiken kaikkiaan ajanut enkä ole koskaan tarvinnut ylivuotoja ropata.
Paineilmatempulla lähtee ilman muita kommervenkkejä samoin kuin suodattimen vaihdon jälkeen.
Itse täyttelyt suodatinkupin apteekista haetulla 50 ml lääkeruiskulla siitä kannen pultin reiästä ja sitten kaasu pohjassa suht' helposti lähtee käyntiin.
Enpä ole omaani saanut vielä sitä suodattimen kantta käytyä etsimässä, kun ei ole edes Opelin merkkiliikkeistä tietoa tässä PK-seudulla
Kaipa se on seuraavaksi kokeiltava, kun tuosta letkujumpasta ei ollut mitään iloa.
Enpä ole omaani saanut vielä sitä suodattimen kantta käytyä etsimässä, kun ei ole edes Opelin merkkiliikkeistä tietoa tässä PK-seudulla
Onko ne sun autot käynnistyneet hyvin
?
rgs1 kirjoitti:Tuo on kyllä hämmästyttävä suorituskoja kirjoitti:Mutta 600 tkm olen B-mallin 2.0DTI:llä (kahdella eri autolla) kaiken kaikkiaan ajanut enkä ole koskaan tarvinnut ylivuotoja ropata.
Nyt se tuli 2.2:n kanssa eteen...Letkut pahimmillaan vuodessa murusina...
Paineilmatempulla lähtee ilman muita kommervenkkejä samoin kuin suodattimen vaihdon jälkeen.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Joo, ei minkäänlaisia ilmavaivoja. Eka niistä on maalla varaosa-autona, ite ajoin sillä 440 tkm 465:stä.
Tokalla olen parhaillaan Viron puolella työhommissa, mittarissa 480 joista itte 170. Still going strong vaikka vikavalo välillä vilkkuu...
Nykyiseen on kai hehkut kerran vaihdettu ja mun aikana laturi. Ekaankin vaihdettiin laturi kerran, siinä kaikki moottorin osalta. Ja eikä ylivuotoletkuja mikä tosiaan tätä palstaa lukiessa tuntuu ihmeeltä. 
Tokalla olen parhaillaan Viron puolella työhommissa, mittarissa 480 joista itte 170. Still going strong vaikka vikavalo välillä vilkkuu...
Merkkiliikkeen huippuletku(ainakin kallis 30e-metri) niin joku 3-4 vuotta kesti niin alkoi starttivaikeudet ja auto jopa sammui kun hörppäsi ilmaa.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
Kuittaan tilanteen ratkaisun. Tilasin Laakkoselta Vantaalta suodattimen kannnen ja uuden suodattimen. Irottaessani kantta, totesin kannen ja kupin välisen tiivisteen vioittuneen. Oli noussut kupin urasta hieman reunalle jossain välissä huonoon asentoon ja tiivisteessä oli selvä jälki tästä. Sitä kauttaa ilmavuoto vain paheni pikkuhiljaa.Joe Cool kirjoitti:Itse täyttelyt suodatinkupin apteekista haetulla 50 ml lääkeruiskulla siitä kannen pultin reiästä ja sitten kaasu pohjassa suht' helposti lähtee käyntiin.
Enpä ole omaani saanut vielä sitä suodattimen kantta käytyä etsimässä, kun ei ole edes Opelin merkkiliikkeistä tietoa tässä PK-seudullaKaipa se on seuraavaksi kokeiltava, kun tuosta letkujumpasta ei ollut mitään iloa.
Vaihdoin tiivisteen, suodatinpanoksen ja varmuuden vuoksi kannenkin, kun se oli nimenomaan ostettu
Nyt on käynnistynyt ja jäänyt käyntiin ongelmitta tämän jälkeen.
Luultavasti siis pelkkä tiivisteen uusiminen olisi ratkaissut ongelman.
Tein samalla tiivistettä asentaessani havainnon, että kuivana se jäi nätisti uran pohjaan paikoilleen, kun dieselillä kasteltuna se pyrki urasta aina jostain kohdasta ylös ennen kuin kannen sai paikoilleen. Luultavasti se on siis ollut märkä jossain välissä kantta löysättäesssä kupin täyttöä varten ja pulpahtanut yhdeltä reunalta ylös urasta. Tai hyvin mahdollisesti se on jo jäänyt huonosti asennettaessa ja vasta pikkuhiljaa alkanut vuotaa, kun ongelmat eivät alkaneet heti vaan ensin muutama kuukausi käyttöä ja sitten 1,5 kk seisonta, jonka aikana ongelma tuli ensimmäisen kerran. Ja sitten paheni asteittain.