Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ekat kylmät tuli ni rupes omega heti temppuilee. Päivällä joku 6c lämmintä ja ei meinannu millää käynnistyy, kierrokset pyöri josain 500-kieppeillä eikä noussu millää. Sopivassa kohassa polkas kaasuu ni hörähti käymää. 10h myöhemmin pääsin töistä, ja täysin sama homma, ei käyntiin ilman kaasua. Ennen ei ole ollut mitään ongelmia. Myöskin kun kone lämmin ni toimii täysin normaalisti.
Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Tulpat? Akku? Akku tuntuu jaksaa pyörittävän, mutta jostain luin että voi silti oireilla tuolla tavalla jos akku heikossa kunnossa.
Ihan ensimmäisenä moottorin lämpötilatunnistin vaihtoon. Halpa kokeilla ja aika monesti vika siinä eikä tule vissiin ku vähä yli 5e takkiin jos ei ollutkaan.
itsellä x30xe temppuillut 7v niin että tietyistä lämmöistä (talvella roikasta) vaatii 3-4 lyhyttä starttia. lupaa jokaisella starttauksen alussa mutta ei lähde sahaamalla.
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Tämmönen mulla ny tarttu motonetistä mukaan. Mahtaakohan olla oikea anturi kyseessä? Vielä kun joku kertois mistä tarkallee kyseinen anturi koneesta löytyy, että osaan vaihtaa
nuita tunnistimia on kahta erilaista, toisessa on neliskulmainen pistoke ja toisessa vähän pyöreämpi pistoke kulmista... ei passaa liittimet keskenään niihin.
mulla sekä uudemmassa että vanhemmassa x25xe:ssä neliskanttinen liitin, uudemmassa tosin tais kaikki muut liittimet olla soikeita.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Joo, ei. Onko tota ees mahdollist vaihtaa purkaamatta tieltä tavaraa? Sen verrana ahdasta oli, vaikka mulla pienet kädet onki, että taitaa jäädä suosiolla jonkun ammattilaisen vaihdettavaksi
Eipä toi paha rasti oo, mahtuu varmaankin kun ottaa pyyhkijät ja pyyhkijöiden muovin pois, jos ei nii plenumi irti ja joha mahtuu
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Ahvenjarvi kirjoitti:Jees, nyt lähtee käymää ilman kaasuu. Suuret kiitokset temetsylle kun sen anturin tuli mulle vaihtaa
Hyvä kun alko rokkaamaan