Astra G automaatin öljymäärän tarkistus?
Re: Astra G automaatin öljymäärän tarkistus?
Kun auto on paikallaan ja vaihteenvalitsin on D - asennossa ja jarrua painetaan samalla , veto ei varsinaisesti kytkeydy pois, vaan momentinmuunnin "luistaa" . Näin olen itse toiminnan ymmärtänyt.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Samoin oon ite käsittäny ton. Sillähän se selviää kun painaa kaasua kun on jarru pohjassa että pyrkiikö liikkeelle.Robertx kirjoitti:Kun auto on paikallaan ja vaihteenvalitsin on D - asennossa ja jarrua painetaan samalla , veto ei varsinaisesti kytkeydy pois, vaan momentinmuunnin "luistaa" . Näin olen itse toiminnan ymmärtänyt.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Omaan Astraan vaihdoin ATF:t joka öljynvaihdossa. 3,5L tuli ulos ja saman verran kippasin sisään. Ja oho. Tikku näytti oikeaa. Ei se ole sen kummempaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
G-Astran vaihteisto kytkeytyy irti kun nopeustieto on 0km/h ja jarrupoljin on painettuna. Tällöin on tilanne sama mitä vaihde N asennossa. Tarkoituksena säästää polttoainetta liikennevaloissa seistessä.
Kun vaihteisto kytkeytyy irti pysähdyksissä jarrua painaessa, onko silloin yksi ja sama painaako jarrua vai pitääkö auton paikallaan kässärillä, kun vaihteet käy läpi ennen öljymäärän tarkastusta. Siis toimiiko laatikon ohjausventtiilit/nesteen kierto(->öljytaso) kuitenkin samalla tavoin, jos laatikko onkin koko ajan vapaalla? (kun painaa jarrua)
Joo, mulla on vajavainen ymmärrys automaatin sisäisestä elämästä.
Enkä nyt pääse tekeen vertailevaa testausta kun ei ole auto maisemissa.
Joo, mulla on vajavainen ymmärrys automaatin sisäisestä elämästä.
Enkä nyt pääse tekeen vertailevaa testausta kun ei ole auto maisemissa.
Käsijarru ei kyrke irti.
Riittää kun ajat metrin eteen ja metrin taakse. Sitten N tai P asentoon ja tikku ylös. Jos se kastuu sinne "alueelle" niin hyvä on.
Riittää kun ajat metrin eteen ja metrin taakse. Sitten N tai P asentoon ja tikku ylös. Jos se kastuu sinne "alueelle" niin hyvä on.