Vecun vaihdelaatikko temppuilee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

No niin, nyt se sitten alko. Eli sigun vecussa alkoi vaihdelaatikko tökkiä. Ei meinaa kakkonen mennä millään päälle. Nelosta vaan yrittää tarjota loveen, kun kolmoselta pudottaa alas (ja väkisin repäisee), vaikka kuinka painaa keppiä reittä vasten. Normaali voimalla ei mene kolmoselta kakkoselle ollenkaan. Ykkösen kautta menee sitten aika normaalisti, ja valoissa huomasin, että kun käyttää kytkintä ylhäällä vapaalla ollessa, ni sitten loksahtaa kakkonen pesään.

Onko vastaavia ongelmia esiintynyt ja mikä vaivan aiheuttaa?? Kulunut laatikko, siirtäjät, kytkin, nämä kaikki, vaiko joku muu??
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Jore
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jore »

Samanlaista vikaa on mun A vecussa (2.0i -90). Siinä on vaan ongelmallisin saaha kakkosta silmään, mut myös ykkönen ja kolmonen temppuilee.
Nyt talvella alkanut enemmälti harrastamaan moista. Liekkö pakkasilla osuutta asiaan vai pelkkää sattumaa?!
Ois kiva tietää mistä päin mahtas vikaa löytyä!
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

olisko ne vaihteensiirtotangon nivelet kulunu sieltä konehuoneenpuolelta väljäksi.

tuossa minun autossa keppi heiluu monta senttiä kun vaihde on päällä.on vähän niinku puurokauhalla hämmentäs.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Joku joskus kerto jossain, että siellä vaihteensiirtotankohässäkässä olisi jotain sokkia(tai sen tapaisia) jotka on kulunu, jolloin vivusto ei liiku kuten pitäisi. Montakohan niitä on ja ovatkohan suuritöisiä vaihtaa/vaihdattaa?
Nismo, millo lie taas ajos
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

Kuva
tuossa se on koko paketti ja eikun purkamaan
varsinkin tuo (ylä) vaakatanko ja sen pallonivelet on minun autossa väljät.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Oolright. Täytyy käydä pellin alla hämmentämässä noita vipuja ja katsoa onko siellä väljää....
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Juzu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juzu »

Mulla Asconassa keppi heiluu kans jonkin verran ku vaihteet päällä mutta eipä oo ilmennyt minkäänlaisia päällä pysymis ongelmia/päälle meno ongelmia. Muuta kuin oikein kylmänä. Laatikossa on 80W-90 mineraali öljyt.
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Wannabecalibra »

Mulla oli pakkasillä niin ettei 1 ja 2 vaihde menny kylmänä sisään kunnolla. Laitoin mobilin atf automaattiöljyt sisään ja hyvin pelaa kylmänäkin. Toinen homma on laittaa pakkasen kestävää vaseliinia vaihdevivun niveliin.

kun laitoin uudet öljyt ja niin tuntu että vanhaa öljyä oli aika vähän ja öljyt oli mitä oli.
Käyt ostamassa pari litraa öljyä ja öljypohjantiivisteen ja vaihdatat niin pitäis ongelma hävitä
Vastaa Viestiin