Maalipinnan Brilliant käsittely ?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
M@r
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M@r »

Löytyykö keneltäkään kokemuksia ? Vähentääkö vahauksen tarvetta tai helpottaako auton pesemistä oleellisesti. Mainokset lupaavat paljon, mutta onko kokemukset yhtä hyviä...
Haba
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Haba »

Appiukko käytti edellisen autonsa juuri tuollaisessa Brilliant käsittelyssä ja mielestäni oli hintaan nähden todella surkea. "Vaha" lähti pois jo muutaman pesun jälkeen ja mitään liuottimia ei käyttänyt vaan normaalia autoshamppoota.
Harrastepeli Astra H TwinTop
Opelix
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Aikoinaan (-97) käytin ekan autoni Brilliant-käsittelyssä, enkä ollut todellakaan tyytyväinen.
Käsittely kului pois erittäin nopeasti.
Jos metodit ovat vielä samat, niin en suosittele!
KingsBlue
'Agila'

Viesti Kirjoittaja KingsBlue »

Otin Brinkku-käsittelyn autooni muun korroosioneston yhteydessä ja näin kolmen kuukauden käyttökokemuksella täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen.

Pyrin pesemään auton joka perjantai (siitä on kyllä jonkin verran lipsuttu) ja ainakaan Korrekin pesuaine ei ole kuluttanut käsittelyä yhtään. Omaa Brilliant-hoitoainetta laitetaan kerran kuukaudessa pintaan ja se todennäköisesti edesauttaa suojan säilymisessä.

Maalipinta kiiltää tosi mallikaasti ja kaikki mahdollinen liikenteestä tuleva skeida lähtee helposti pois pinnalta.

Aiemmin piti henkeä pidätellen sumuttaa kaiken maailman liuottimia, niin nyt riittää huuhtelu, sienipesu, huuhtelu ja kuivaus säämiskällä.

Hinta riippuu paikasta. Itse sain Novastilta kovan paketin Tectyl-korroosionestosta ja Brinkku-käsittelystä, kun jaksoi vähän tinkiä.
blueranger
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blueranger »

AutoGlym on mielestäni ihanteellista, jos vain varaa aikaa puunailla pintaa punaisella ja kullalla...
M@r
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M@r »

On 2004-01-20 16:51, blueranger wrote:
AutoGlym on mielestäni ihanteellista, jos vain varaa aikaa puunailla pintaa punaisella ja kullalla...
Samanen tuote saatiin vinkkinä viime syksynä ammattilaiselta ja autosta piti tulla lähes "häikäisevä" :wink:. Vahaus vain taisi epäonnistua täysin, sillä tumman vihreästä Veccusta tuli kirjva, eikä saatu sitä siistiksi kuin usealla pesulla. Siinä sitten suivaantuneena aloinkin etsimään jotain järkevää ratkaisua pesu/vaha ongelmiin. Maantiellä pitää ajella päivittäin ja kevät loskat on kohta käsillä, joten jotain tarttee kokeilla, Brilliant tai Ditec, joka on kyllä arvokkaampi kuin ensimmäinen vaihtoehto.

(korjasin ton Dinitrol kun se on Ditec)

<font size=-1>[ This Message was edited by: M@r on 2004-01-20 19:05 ]</font>
blueranger
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blueranger »

Itse käsittelen kerran - kaksi punaisella Glymillä, jolloin pinta on jo sinällään kiiltävä. Tähän asti olen tehnyt sen kaiken käsin, minkä kyllä tuntee kropassa pienen jumppaamisen jälkeen sitten...
Silauksena laittaa kullanväristä (siis pakkaus, ei itse vaha) Glymiä, joka kuivuttuaan kiillottuu (taas itse hinkuttaen) miltei peiliksi! (se Wau-efekti) :smile:
Vastaa Viestiin