y26se ja P0170 vikakoodi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
RasvanenApina
'Kadett'
'Kadett'

y26se ja P0170 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja RasvanenApina »

Mrojens,

Elikkä koko talven on nyt heitelly koodia P0170 fuel trim malfunction. Bank 1 jos oikein muistan.
Tulee aina sillointällöin tauluun. Olosuhteita en ole niinkään seurannut koska ilmentyy.
Lueskeli tuolta internetin ihmeellisestä maailmasta että vika voi olla lämpötila anturi, katit, lanbdat tai ilmamassamittari.
Auton käytös talvella ja varsinkin pakkasen puolella oli/on että käynnistyksessä ei lähde välttämättä ihan ekalla käyntiin. Römpöttää hetken ja sammuu. Seuraava käynnistys onnistuu ja käy hyvin sen jälkeen. Muuten liikkuu nätisti.

Repisin äsken ilmamassamittarin pois ja niissä "pelleissä" mitkä ovat niissä kahdessa eri käytävässä löytyy pinnalta vaaleita pieniä läiskiä. Voisko sanoa hapettumiksi?
Tuntuuko tutulta että maffi olis syypää tähän vai oliskos muita ehdotuksia? Ja nyt ku se kädessä on ni vois samalla putsata sen. Olisko parasta mahdollista ehdotusta miten putsata se?

Nii ja autoon on vaihdettu muutama vuosi sitten juuri tämä ilmamassamittari käyntihäiriön takia. Ostettu tarvike. Ei bosch. Ja esikattien jälkeisiin lambdoihin on lisätty jatke. En suoraan muista minkä virheen sillä poistin mut ne myös siellä on.

Kiitän jo niitä ketkä jaksavat auttaa. :)
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: y26se ja P0170 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Tuossa ketjussa massamittarin vaihdolla joku saanut kyseisen koodin pois http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=96559
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

-Ensin tarkista alipaine letkut fpr:lle
-Tarvike maf voi olla jo huono/epäkunnossa.. Voit kokeilla puhdistaa sen mutta itse en suosittelee. Missä päin Suomea oot? Löytyykö joku lähistöltä jossa sama kone ja kokeilla jos toisesta autosta otettu maf poistaa ongelma. Itse olen Joensuussa, jos oot lähellä niin tervetuloa.
-lambda adapterit jälkeisen lambdoihin on perus setti veccussa (2.6) mulla samat paikalla, 0420 ja 0430 muistaakseni
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
RasvanenApina
'Kadett'
'Kadett'

irYobYetaMis kirjoitti:-Ensin tarkista alipaine letkut fpr:lle
-Tarvike maf voi olla jo huono/epäkunnossa.. Voit kokeilla puhdistaa sen mutta itse en suosittelee. Missä päin Suomea oot? Löytyykö joku lähistöltä jossa sama kone ja kokeilla jos toisesta autosta otettu maf poistaa ongelma. Itse olen Joensuussa, jos oot lähellä niin tervetuloa.
-lambda adapterit jälkeisen lambdoihin on perus setti veccussa (2.6) mulla samat paikalla, 0420 ja 0430 muistaakseni
Salon seudulla rällätään tällä pelillä. Kiitoksia avusta mut liian kaukana... :)
Tuli mieleen... Sillon kun toi edellinen massamittari teki kuolemaa ni otin johdon irti ja kone kävi kunnolla. Mahtaako olla haittaa jos ajelis vähän aikaa ilman sitä mittaria ja kyttäilis jos vika tulis takas?
Misä toi paineen säädin sijaitsee? Nyt ei tuu ihan heti mieleen...
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Imusarjan (bank 2) takapuolella oikealla muistaakseni
Kai voi ajaa vähän aika, katso miten kone käy. Ainakin lisää vikakoodeja luvassa jos teet niin lol
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
RasvanenApina
'Kadett'
'Kadett'

Jep. Täytyy kattoo huomenna.
Vikakoodit saa aina nollattua... :D
RasvanenApina
'Kadett'
'Kadett'

Tänään jäi ajamatta ilman maffia kiireitten takia mut kerkesin vilkasee vähän konepellin alle.
Olettaisin et oikee letku löytys siitä ilmausruuvin alta.?
Huomenna jos nappais kuikkaan ne imukanavat ni sais katottuu vähän tarkemmin...
Olikos noista motonetin puhdistusaineista mihinkään massamittarin puhistukseen?
Esim. jos tota käyttäis http://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/C ... lean-200ml?
temetsy
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja temetsy »

CRC on ihan kunnon tavaraa. Tarkotatko ilmausruuvilla sitä jakotukissa olevaa? Se paineensäädin on tosiaan se kikkare imusarjan keskimmäisessä osassa mihin menee sellainen n. 8mm alipaineletku.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Vastaa Viestiin