jarkkis kirjoitti:Mut ostakoon jokainen mitä ostaa. Mä ainaki aina satsannu halpoja renkaita ja elossa ollaan, vanteet tietty maksaa enempi, mut niinhän noi paremmannäköset ruukaa maksamaanki.
Ja tuohon automaattiloota vänkäämiseen niin itse en liiemmin ikään oo nauttinu automaatilla ajosta, mut seuraavaan aattelin kokeilla jo uudempaa automaattilootaa jos se olis omaan makuun kivempi ajaa ku noi vanhat automaatit "mikä vaihde nyt arvotaan päälle laatikois".
Rengasliikkeestä en oo eläessäni ostanut yhtään uutta rengasta, ja nettikaupoistakin vain 2kpl

Hyvin on silti tiellä pysynyt semmoset 320tkm.
Semmosen oon pannut merkille että kalliisiin vanteisiin satsaavat mutta renkaissa tinkivät on yleensä niitä joille vanteiden ulkonäkö (ja nimenomaan se tietyn vallitsevan muodin mukainen ulkonäkö) on se tärkein. Edes vanteiden keveys tai muu oikeasti merkitsevä asia ei todellakaan ole mikään valintakriteeri. Renkaat sitten valitaan päälle sen mukaan mihin rahat enää riittää, ja mieluiten liian kapeina, koska ne on muodinmukaiset ja halvemmatkin. Jos näkee BBS RS:t Porschen alla niin kyllä siellä renkainakin on sitten kunnon GoodYear F1:t tai oikeasti nopean ajoon hyvät ja tautisesti pitävät Bridgestonet vanteille sopivassa koossa. Kun taas samaiset vanteet (tai niiden Lenso kopiot) jonkun perus kauppakassista tuunatun enemmän lasikuitupakkelia kuin peltiä sisältävän pulkan alla niin melko varmaan renkaina on kiinan/korean/taiwanin halpikset ja tietenkin liian kapeina
Hyvä automaattiloota on ihan kiva, harmi vaan kun saksalaisissa autoissa vähemmän semmosia on, elleivät ole jotain jenkkilootaa kopioineet, joten parempi vaihtaa vaihteet ihan itse.