Auto käy hyvin kierroksilla mutta kun tiputtaa tyhjäkäynnille niin alkaa käydä "rynkyttäen" ja kierrokset vähän seilaa, kiihtyy hyvin tosin välillä pientä nykimistä havaittavissa kiihdyttäessä ja etenkin kun päästää kaasun esim. 80km/h vauhdista. Tähän asti olen tehnyt seuraavat toimenpiteet:
- imuvuodot tarkistettu
- alipaineletkut tarkistettu
- termostaatti vaihdettu kun ei oikein lämmennyt kunnolla
- jakohihnan ym. hilut vaihdoin juuri eilen, kun purkasin vanhan hihnan pois huomasin että jako oli kaksi hammasta sivussa, kerkesin jo toivoa että ongelmat ratkeaa kun laitan jaon kohdilleen mutta eipä auttanut, oikeastaan tyhjäkäynti meni huonommaksi mutta veto parani muuten huomattavasti, uuden hihnan kun laitoin niin jako jäi n. puoli hammasta sivuun mutta sillä ei liene kovin suurta merkitystä?
- lambda anturi on myös juuri vaihdettu ja auto katsastettu joten päästöt ihan ok.
- evap-venttiili on tulpattu jo vanhan omistajan toimesta, olen kokeillut myös laittaa letkut takaisin venttiiliin mutta sillä ei tuntunut olevan juurikaan vaikutusta..
Olisiko mitään ideoita kuinka saisin tuon tyhjäkäynnin kuntoon ja nykimisen loppumaan?
Epäilen itse että tyhjäkäyntimoottori voisi olla likainen ja varmaan kaasuläppäkin, onko kuinka hankala putsata nuo molemmat ja mitä kaikkea pitää purkaa tieltä?
Kiitokset jo etukäteen jos joku viitsisi neuvoa