C20ne öljyvuoto
C20ne öljyvuoto
Morjens
Onko joku tyyppivika kyseisessä moottorissa ku jostain startin tienoilta vuotaa öljyä ( tuli mieleen joku öljynpaineanturi tjn)
Olen ajanut vectralla joku 3000km (212tkm mittarissa)ostamisen jälkeen ja oisko menny joku puoli litraa mut ku puoli litraa on tuosa lohkon kyljessä mistä se sievästi valluu ,siis se ei syö sitä tulpat vaihoin ja oli helvetin hyvän väriset.
En just nyt pääse nosturille kattoon ni aattelin kysästä.
Onko joku tyyppivika kyseisessä moottorissa ku jostain startin tienoilta vuotaa öljyä ( tuli mieleen joku öljynpaineanturi tjn)
Olen ajanut vectralla joku 3000km (212tkm mittarissa)ostamisen jälkeen ja oisko menny joku puoli litraa mut ku puoli litraa on tuosa lohkon kyljessä mistä se sievästi valluu ,siis se ei syö sitä tulpat vaihoin ja oli helvetin hyvän väriset.
En just nyt pääse nosturille kattoon ni aattelin kysästä.
Re: C20ne öljyvuoto
Tumpelona en osannu muokata ommaa viestiä ni pistän vielä etton vm92
Äläkää ny kaikki yhtä aikaa vastailko
Vähä vaikuttaa et ois kannentiiviste menny vaikkei veet ja öljyt meekkään sekasi
Vähä vaikuttaa et ois kannentiiviste menny vaikkei veet ja öljyt meekkään sekasi
Kannen öljykanava menee 2/3sylintereiden välin kohdalla mutta ihan lohkon ulkoreunan vieressä. Lohkossa näkyy siinä pyöreä kohouma. Aika yleinen vuotopaikka. Kannentiivisteen vaihto edessä. Mutta onneksi tuohon moottoriin sen tekee vaikka vasemmalla kädellä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Kuin kauon tuolla tohtii ajaa?tuhat vai kaks ,ku ei ehi ku la vaihtaa (aamut koulusa ja illat töisä)
Ja mistä tiiviste ja venyvät kansipultit? Onko ero marmoritiskin ja mätänetin välillä muuallaku hinnasa? 
Hinta, ei muuta.
Öö ,tarviiko imusarjaa irrottaa?
Ei välttämättä, mutta eihän se ole kuin 9 mutterilla kiinni? Helpompi se kansi on nostaa, kun imusarja on irti. Pakosarjan mä itte oon jättänyt kiinni, etuputken liitos auki sen alapuolelta vaan.Huoppari kirjoitti:Öö ,tarviiko imusarjaa irrottaa?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vielä ainaki yks tyhmä kysymys ,voiko venttiilikopan ja sylinterikannen vetää esim. liinalla nippuun jos ei halua silikooneja vaihtaa vaihtaa siihen väliin ja purkaa nokkapukkeja jne.
Korjausoppaan mukaan on olemassa Opel erikoistyökalu jolla välikansi lukitaan sylinterikanteen.
Oiskohan kellään Oulun seudulla ja lainais viikonlopuksi?
Et tarvitse sitä tässä hommassa!Huoppari kirjoitti:Korjausoppaan mukaan on olemassa Opel erikoistyökalu jolla välikansi lukitaan sylinterikanteen.
Se työkalu "tarvitaan" jos irrottaa pelkän nokka-akselin kantta irrottamatta. (Tosin olen poistanut nokan ja asentanut sen takaisin ilman kyseistä kaluakin kannen paikalla ollessa...)
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Ei se silikonin vaihto ny kummonen oo...